Dessidessan

Livet med hjärntumör

En ny del av mitt liv

Kategori: Allmänt


okey nee, de e bara o inse fakta. Kan inte plugga, det har varit intensiva dagar så kan inte koncentrera mig på att plugga. Är så sjukt trött nu när jag inte håller igång eller har någon som håller igång mig så kan lika gärna skriva om de dagar som varit..


V kom hit i söndags då. Vi åkte och handlade direkt - storhandling på Willys- och åkte sedan hem och gjorde den godaste hemgjorda pizza jag någonsin ätit med skinka, ananas, banan, pepperoni, tomat, paprika, ost och curry på. Han hade även svamp på som han fick behålla för sig själv :P
Blev även lite äppelpaj och vaniljssås och sedan filmen Dumpad....

I måndags blev det gymmet för oss ganska länge. Skönt att ha någon att träna med. Vi tog även en runda till Samarkand och köpte strumpor till honom och fotoalbum till mig. Lämnade dessutom in kameran på lagning så får vi väl se hur det går, han som tog emot den lät inte alls positiv.
Tillsammans fixade V och jag fram en vrålgod köttfärspaj på kvällen innan Mikael, Elin, Daniel, Tömas och Anton droppade in för att ha boksnack med mig inför tisdagens seminarium. Blev en hel del diskussioner och perfekt kladdkaka innan de drog hem och jag och V äntligen fick slappa efter en lång dag.

Tisdagsförmiddagen blev väldigt slapp men vid lunchtid lurade V ut mig för att åka inlines. Så vi åkte nästan en halvtimme och jag med min okontrollerade pendling av armarna för att hålla balansen blev lagom svettig... Men det var kul, och jag hade ju faktiskt bett honom att ta med sina så att jag skulle få åka lite...
Lunch och sedan bokseminarium. Min grupp är sjukt bra, bra åsikter och tuff konkurrens om att få bra betyg. Tror inte jag fick ihop till ett Vg men klart starkt godkänt... Undrar dock hur man får reda på vad man fick för betyg. Beroende på hur nästa bokprat går så vet man ju hur hårt man behöver plugga till tentan. Skulle ju vilja ha ett vg men även om man får vg på tentan kanske man inte får det för man behöver ha fått bra poäng (man kan få 1-4 poäng) på de båda boksemineriena och på Pm-et som vi ska skriva och om det är kört för Vg behöver man ju inte alls plugga lite hårt...
Efter det gav jag och V oss ut och sprang och wiiiiiee, jag e så glad. Jag klarade stora Växjösjön. Ja jag vet, de e bara 4,5 men hallå, jag har sprungit 5km en gång i sommar och jag är stolt över mig själv att jag klarade Växjösjön när jag bara hållit igång en vecka efter att ha vilat nästan 3. Utan V hade jag nog gett upp för på ett ställe hade jag blodsmak och benen kändes som bly men han pushade på mig och vi fortsatte och jag orkade till och med med att ta en spurt på slutet. Så nu är jag mkt mer taggad inför nästa gång jag ska ta den rundan för nu vet jag ju att jag klarar det :)
Medan jag stack iväg på utbildningsmöte på Olympen lagade V underbart god mat åt oss - potatis, hollandaise-sås, stekt laxfilé och kokta morötter :) Han e en riktigt bra kock och han hade även handlat en flaska vin när jag var på bokseminariet så vi fick i oss den också och det som återstod av äppelpajen från söndagen. Blev en fruktansvärt mysig kväll i en underbar famn!


Idag, onsdag, har jag jobbat på Novishmässan i K-huset tillsammans med Anna för Olympen. Anna går också Internationell Administration så det är lite roligt att vi är två stycken från vårt lilla program i receptionen på Olympen. Jag och V gick runt och snodde åt oss nudlar, pennor, godis och tusentals lappar därifrån.
Självklart fick det ju då bli nudlar och nuggets till lunch innan vi körde ett hårt pass på gymmet där vi båda två fick kämpa. Vi hann med lite mys med popcorn och filmen Miss March också innan han var tvungen att åka till Oskarshamn för att hämta Jonas.
Så jag har handlat med Mikael och kollat massor med post, hur sjutton kan man få post kl 19 på kvällen??????
Får iaf 400 kr i bostadsbidrag nu men väntar ännu på de sista 100 korten jag beställt framkallning på.

Sammanfattningsvis har det varit ett par riktigt underbara men fruktansvärt intensiva dagar fulla med tankar, känslor och prat och tror att jag tagit steget in i en ny del av mitt liv...!

Nu skall jag iaf sjunka ned i soffan och bara ta de lugnt och vänta på grabbarna...
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: