Dessidessan

Livet med hjärntumör

Min första ishockeymatch

Kategori: Allmänt


Har precis sett min första ishockeymatch! ASKUL!
Lenhovda vs Rydaholm i Rydaholm. Hade ju bästa sällskapet också - Min Loverboy Mikael! Hittade ut till förorten Rydaholm och till ishallen efter en liten tur genom byn och hann se de sista 10 på första, stod 1-1. Sen satt vi på filt och kurade under varsin halsduk i pausen när alla andra gick in i ett varmt rum och vi åt ballerina med tumvantar :P

Andra blev det lite mer fart men Lenhovda hade mest puckkontroll. Rydaholm e typ snabbare så när de kontrade så hängde inte Lenhovda med men inte resten av laget i R heller så de hände typ aldrig något. Lite tråkigt. Massor med utvisningar dock och 22 pucklade på 22 och båda åkte ut, lite komiskt :P

Hade en liten kille bredvid oss också som frågade sin pappa om han hade bråkat med "den lilla mannen". Dvs nr 14 i Rydaholm. Stackaren :P haha
Älskling fick spela riktigt mycket och varenda tekning var han där :)
Mållös andra, har ja för mig. Eller så gjorde L ett mål där precis innan slutet.

Tredje var alla riktigt heta på gröten och de muckades en hel del. Älskling fick in världens snyggaste tackling men i övrigt var han på tok för snäll, sry darling, men allvarligt, mucka tillbaka då :P V var typ den enda som inte blev utvisad :P
I slutet blev jag lite sur för en i Lenhovda när de tackade slog till Vs hand istället för o tacka klokt. 22 eller 23 i L. Dålig stil tycker jag. Skärpning, han har rätt o välja vilket lag han vill så de såååå!
Matchen slutade 3-1 till L. Bättre än sist när L vann med 4-1.

Nu har älskling en hel del o förklara. Som varför domaren försökte flyga hela tiden, varför man blir utvisad och varför de hela tiden var fyra på plan trots att två var utvisade :S Varför man är idiot som inte har galler utan bara visir (inklusive älskling) var ju en som fick en klubba rakt i ansiktet.. AJ!!

haha kul var det, ny erfarenhet :)
och tydligen blir min nästipp röd under en ishockeymatch :P som Mikael så snällt påpekade :)


Annars har idag inte hänt mkt, pluggat, myst, tränat.. :) och ätit, vi är bra på o äta! Jo, hade tvätt-tid kl 07 också, de var drygt..

Igår hade ja lektion, sen pluggade jag, sen kom V och vi myste med filmen Hot Tub Time Machine och sedan pluggade jag när han hade träning och sedan somnade vi gott.

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: