Dessidessan

Livet med hjärntumör

Ullared

Kategori: Allmänt


Ullared

2 timmar o 15min bort ligger Ullared..... Dit åkte vi - jag, Viktor och mummo- på lördagen den 20:e november!

SAAAATAN VILKEN KÖÖÖÖ OCH VAD FOLK!!

Vi kom dit typ till, vad kan hon ha varit, strax efter tio och de var helt smockat på parkeringen, kundvagnarna var typ mer än 80% slut och vi fick leta ett tag innan vi hittade ett tak med några kvar under.


KÖöööN in till Ullared

När vi hittat en fick vi köa i 20min i en gigantiskt lång kö för att komma in i själva varuhuset sedan gick hjärnan på högvarv

Första tanken " UT JAG VILL UT, DET ÄR FÖR MKT FOLK, SLÄPP UT MIG, FLYTTA PÅ ER, JAG VILL HÄRIFRÅN"
ett par djupa andetag och sedan börjar man hitta saker.
Ny tanke: "Gud, den var billig och den med och en sån kan man behöva och den vill jag ha och sån ska vi ha och den och den och den vill jag ha och nej men se på den och den kan mamma få och där har vi julklapp till moffa osv..."

Två timmar senare och halva kundkorgen full: HUNGER! hittar en automat med mackor i så de blir mat på stående fot och springning från ena sidan av varuhuset till de andra för att gå på toa på ovanvåningen där det tydligen inte skulle vara någon kö.

Ett toa-besök senare och rundan fortsätter, vi splittrar oss och jag börjar känna mig mer och mer förstörd "Det här kommer bli dyrt och nej den har jag inte råd med och nej hu den vill jag ha men nej nu får jag ge mig".
Verkligen personlighetsklyvning!

Strax innan fem kommer jag fram till kassan och skall betala för alla mängder saker jag köpt i form av mat, nyttoråd och julklappar och när kassörskan säger summan är min första tanke: "SKOJJAR HON MED MIG?????? AAAAAAASBILLIGT JOE!!" och sedan börjar man tänka på allt man kunde köpt och som man velat ha och abstinensen efter att få lov att gå ett varv till gör sig påmind...


Men kort sagt vilken upplevelse och vad jag tjänat på julklappsinköp där.
Alla klara utom mummo o Viktor o moffa samt kusinerna ska få ngt litet till...


Vi var helt slut när vi väl kom hem sen.
Blev glögg o pepparkaka och halva Ratatouille-filmen men vi gav upp o gick o lade oss!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: