Dessidessan

Livet med hjärntumör

Rydaholm vs Viserum

Kategori: Allmänt


Matchen igår måste nog vara den bästa som Rydaholm spelat. Första och andra period imponerade de starkt och gick hårt fram. Viserum gjorde ett mål, Rydaholm kvitterade. Viserum gjorde nytt mål och VIKTOR kvitterade. Viserum gjorde ytterligare ett mål, VIKTOR kvitterade! :) Men sen blev de värre. Rydaholm drog på sig en utvisning runt 14:e minut i andra och så fick Viserum in pucken och Rydaholm lyckades inte kvittera innan perioden tog slut.
Startade alltså i ett underläge i tredje och sista och Viserum fick återigen in en puck tidigt i sista perioden... Då gick allt utför, kommunikationen blev sämre, Rydaholms spelare fann inte varandra och älskade älsklingen missade en straff - den första jag någonsin sett.. Det hjälpte inte att Rydaholm toppade laget och tog ut målvakten hela sista minuten, pucken hittade inte in i kassen bakom målvakten även om retursläppen var mååååånga...
Men vi hoppas på att de fortsätter såhär och att de förhoppningsvis tar Ljunby på söndag. Nu har de förlorat mot alla lag i serien men nu kan de väl ta alla lag en gång?! Hoppas jag på iaf :) Men slutsatsen e att älskling gjorde en bra match och har nu gjort hälften av Rydaholms mål (4st). Yeah!


Haft tenta idag på morgonkvisten. Skit-tenta men godkänt ska jag ha.
Dock har jag lärt mig min läxa- ska aldrig mera lyssna på grabbarna när jag vill plugga något och de säger att de inte kommer på tentan. Vi hade ju länderseminarie och eftersom vi haft de trodde killarna att de inte skulle komma men det kom 5 länder och de gick åt skogen på alla de länderna för min del. För de var flervalsfrågor där man måste kryssa i tre svar och alla tre svaren måste va rätt för att få poäng alltså e de frågorna körda!!!
Men godkänt har jag definitivt annars är det något fel, vg är dock kört :)
Men skönt o va av med skiten, min motivation var ju typ på noll och brydde mig ju verkligen inte för att kursen var tråkig, dryg och för jävla mycket....

Idag ska jag städa och ta de lugnt med darling :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: