Dessidessan

Livet med hjärntumör

Knivhuggen fortsätter

Kategori: Allmänt

Yes och där kom värken.... Fan!
Inte roligt när man sitter helt still i godan ro och pluggar och så plötsligt skär det från underlivet rakt upp genom hela kroppen. En smärta som tar andan ifrån dig och får tårarna att tränga fram under ögonlocken när du blundar för att sitta kanonstill för om du rör dig så kommer smärtans hugg igen och det med starkare kraft. Blunda, andas djupt och stilla och slappna av så kan man undvika en till våg av smärta men hur kul är det då? Lagom när man känner att man dessutom är inne i plugget...



Har sovit jättekasst, känns som om jag inte sovit alls... Och jag som har jättemkt grammatik kvar att gå igenom.. Gick väl igenom mer än hälften igår men har de tyngsta häftena kvar att ta mig igenom. Antar att det bara är att fortsätta och kämpa på även om smärtorna är tillbaka.


Tyvärr tänker jag mest bara på annat, sånt som e fullkomligt onödigt o tänka på nu. Till exempel Johan, eller mina vänner hemma, mina kusiner - fi farao vad jag saknar mina kusiner- mina vänner här - fan vad jag kommer sakna dem under de här månaderna - vad jag ska hinna med att göra i lägenheten innan jag åker hem, allt som ska packas.. suck.. Uppsatstenta imorrn, grammatik på lördag och sedan en vecka utan någon tenta - då ska det städas och packas som as :)

nee får fortsätta.. Önskar att jag hade haft ett badkar att sjunka ned i och lindra mina smärtor och lindra min stress och låta tankarna flyta iväg..

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: