Dessidessan

Livet med hjärntumör

Mår pyton, men hur mår egentligen en pytonorm?

Kategori: Allmänt


*kasst skämt, men något ska man skriva som rubrik*


Mår pyton, har haft en riktigt dålig dag, dock väldigt effektiv...

Mådde illa redan imorse och sedan har det fortsatt under dagen och nu har jag ont i magen, ena örat, halsen värker så in i helvete och jag fryser o svettas omväxlande så det blir då verkligen ingen träning ikväll för jag har inte tid o bli sjuk just nu.

Sitter alltså o sörplar te och pluggar Fååånetik som en dåre. Har faktiskt varit riktigt effektiv när det gäller fånetiken idag. Musiken på go (hög) volym, rock såklart så man blir lite taggad, och så har jag satt mig i soffan, dragit in bordet och spridit ut alla papper, boken, Duden 10 och pennskrinet runt mig och eftersom det inte blir någon träning har jag ju hela kvällen på mig att plugga :)

Dagen har dessutom inte heller varit bra för att jag grälade med min ena loverboy imorse vilket jag tyckte var allt annat än roligt. Jag tror inte vi har grälat förut, visst har vi varit småtjuriga, sura, eller depp på varandra, sure, men inte såhär som imorse då vi skrek på varandra så att folk tittade. Jag är dessutom inte van vid att han höjer rösten mot mig vilket gjorde att jag TYVÄRR gick in i mitt försvarsläge på en gång. Försvarsläget där jag blir kaxig, skriker och ber folk hålla käften istället för o bevara lugnet. Jag har knappt gått in i de försvarsläget sedan innan min utlandsresa (något undantagsfall här och där och skulle nog fan kunna räkna upp alla de gångerna, så få är de) för att det här i Växjö dels inte finns någon grälsam miljö, vi grälar ju aldrig, tjaffsar kanske, men inte grälar och dels för att jag sedan jag var i Tyskland/Österrike, och inte kunde säga ifrån när folk skällde ut mig för att jag då inte fick fram orden på tyska på grund av min ilska, har lugnat ned mitt humör ordentligt. Hur som så blev allting HELT fel. Det jobbigaste är att jag själv knappt ens vet vad som gick fel. Jag känner mig jättemissförstådd, för det enda jag ville egentligen var att få hjälp med att lära mig skillnaden mellan de olika ö:na och s:en i transkription, men det tolkades inte så utan jag fick en rejäl utskällning för att ha panik och att jag ju har flera dagar på mig o lära mig och att jag skulle ta o lugna ned mig. Minns inte så mkt av själva konversationen *skrikandet* bara hur ledsen jag blev och hur mkt jag fick kämpa emot tårarna när jag klevn in i klassrummet. Men jag hade ju inte ens panik då, det var iaf inte så jag ville få fram det, ville ju bara ha hjälp för att jag tänkte att han kanske kunde, så känner mig fruktansvärt missförstådd eftersom det grälet förstörde resten av dagen. Blödiga jävla unge som jag är ville jag mest bara gråta under hela dagen. Tyvärr e det nog lite så också att när man umgås tre stycken tar den ena mer eller mindre avsiktligt eller helt oavsiktligt parti för ngn av de andra så blev inte mkt sagt oss tre emellan... :/ När vi skulle gå på lunch så tänkte jag att jag kan väl då vänta ett tag och se om de säger något själva om o ses senare (de går ju o äter och jag äter hemma eller matlåda) så att jag för en gångs skull skulle få slippa dra i det och därmed också få reda på om de ville ha mig med på plugget eller inte. Men jag väntade förgäves och till slut kände jag bara att jag inte orkade vänta utan gick och sedan när jag väl hörde ngt så ville jag bara vara ifred... så det var en riktigt dålig dag...Skitsak o bråka om och skitsak att bli så ledsen över men fan jag är sån och har alltid varit, förbannade tvättsvamp som mamma brukar kalla mig, suger åt mig allt folk säger och kan inte släppa det utan analyserar sönder varje litet ord och betydelseskiljande fonem.....
http://3.bp.blogspot.com/_GN70fU_HgQc/Sw5ls0hv9oI/AAAAAAAACeg/AFizlj4yBzw/s1600/how-to-win-every-argument-main_Full.jpg

Men tydligen kan man lära sig något och vara effektiv även på en dålig dag så nu blir det lite mer te (jävla hals) och sedan fortsätta med fånetiken. Om jag hinner göra färdigt vad som står på min check-lista så kommer jag unna mig själv en film så lika bra att jag ökar tempot då det är en del kvar. Eller så pluggar jag helt enkelt till halv nio och unnar mig en film iaf, vare sig jag är klar eller inte för nu har jag faktiskt gjort en heeeel del...

Imorgon blir det ju mer plugg och dessutom blir det snack med de på Evedal o så ska jag låna böcker som äntligen kommit till bibblan i stan, böcker jag beställde för säkert snart två månader sedan :P

yours truly
Dessidessan

uppdatering myyyycket senare, (23.06) sitter ännu med fonetiken och suttit med den konstant, de enda jag gjort är o diskutera lite fonetik med Elin på msn och kollat facebook då och då.. jösses vad tiden går.. nu blir det direkt i säng...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: