Dessidessan

Livet med hjärntumör

Jag hyllar Blind Side och raggsockor!

Kategori: Allmänt


Dagen började bra, kastade mig upp vid tio duschade och åt frukost och sedan sprang jag ut i solen för att få mig en solning på 40min innan de förbaskade molnen kom och gissa vad när jag skriver nu så öser regnet ned :P Är det inte typiskt växjö? :P

När jag gått in igen så skrubbade jag färdigt fläktfiltret och köksfläktens omgivningar, lär ju behövas igen vid flyttstädningen men blir i alla fall lättare då.
Dessutom har jag torkat av hela kylskåpet och diskade alla delar så att när det väl kommer till flyttstädningen borde det räcka att torka ur kylskåpet för nu skall ju iaf inte göra så att det blir skitigt igen...

Därefter gick det dock utför hamnade i linne, kjol och raggsockor i soffan framför tvn och såg på Blind Side en sjukt bra film baserad på en sann historia om en hemlös kille som fick ett hem, en familj och dessutom blev förbannat bra på amerikansk fotboll :)

http://tankadirr.com/uppladdningar/the-blind-side-poster1.jpg


Mamma skrev en jättefin status på facebook idag:

Susann Norragård - Jag räknar ner dagarna till min stora töis kommer hem till ön. Vill krama henne så, för jag saknat henne jättemycket. Nu är det bara fem dagar kvar.

Fan vilken hemlängtan jag fick då... Ögonen tårades! Countdown - four days! Sen är jag hemma..
Känns asdubbelt komma hem till de jag saknar så hemskt mkt hemma men lämna de jag älskar här...
Har insett att det nog inte blir så mkt hemfarande i höst så tänker njuta fullt ut av tiden hemma i sommar innan jag ska tillbaka hit igen. Som jag ser det nu är jag hemma på ön från andra juni till ungefär 16:e augusti och sedan kommer jag väl inte hem till ön förrän jul... Så som sagt, njuta...!

Får ta tag i mig själv o bläddra igenom översättningspapprena nu så att man kanske kan mysa lite med gänget ikväll... Sugen på att dansa så det blir bra med utgång imorgon :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: