Dessidessan

Livet med hjärntumör

Grammatisk förtvivlan

Kategori: Allmänt


Sitter just nu i sängen med datorn på magen och grammatikpapper, anteckningar och böcker utsprida runt om mig.
Skulle egentligen pluggat med killarna i skolan men jag har ju så förbannat ont i magen, det skär i hela kroppen.

Datorn är en bra "rispåse" som gäller min mage ganska rejält :)
Tycks som om en av fläktarna under datorn, exakt samma sida som sist, eller kylgraj eller något gått SÖNDER igen.. Får väl ringa deras support och kolla för garantin gäller bara en gång på att få det fixat så får kolla upp vad jag kan göra åt det eller om jag helt enkelt ska köpa en kylplatta.

Börjar oroa mig för att det är dags att byta p-piller igen att det är därför jag har så förbannat ont i magen. För lite mer än två år sedan började de p-pillrena jag hade då att krångla så att jag fick byta och hade då haft de i två år. Så kanske dags att byta igen.... suck...

Hur som så sitter jag här med mina papper och känner mig allmänt förtvivlad. Jag hade gjort en fin liten lista som jag bad läraren titta på (varav jag visste att ungefär hälften har hon inte gått igenom alls) och säga om det var något jag kunde stryka för att vi inte haft det, men se de kunde jag inte.. suck.... Så det är en jävla massa o plugga på. Sitter just nu med tre dokument uppe på datorn, har alldeles för mkt papper och för många anteckningar på olika ställen om samma sak så sitter och försöker sammanfatta i dokument 1 - grammatiska termer 2. skriva in olika meningskonstruktioner som hon frågat om så att jag är medveten om vad det är för term som gäller 3. skriver upp meningar jag inte klarar av att översätta eftersom hon bara tar meningar som vi haft.

behöver en matpaus, konstigt nog e jag hungrig även om magen gör ont så in i helvete så blir en kort paus och sedan fortsätta... :/

yours truly
Dessidessan

http://www.toonpool.com/user/254/files/rechtschreibreform_341905.jpg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: