Dessidessan

Livet med hjärntumör

Gramma-mamma-tik-tentan

Kategori: Allmänt


Nyss hemkommen ifrån skittentan aka Grammatiktentan.... Känns sådär, finns dock ingen risk att jag inte klarat den kan jag säga för jag svarade på allt utom på två frågor - movering och vilka konstruktioner som konstrueras med befintlighet i tyskan men med riktning i svenskan - och så många fel kan jag inte ha fått så att jag inte blir godkänd och det är en väldigt betryggande känsla.. :)

Pratade med Elisabeth om provet och vi hade inte kunnat precis samma frågor, najs! :)

Igår pluggade jag precis hela dagen med Mikael och Daniel från halv elva till halv sju satt vi i skolan och innan dess hade jag pluggat lite hemma på morgonen också..
När jag kom hem unnade jag mig själv att få läsa bok. Har läst tre böcker på engelska nu, riktigt svinigt bra böcker som jag måste se till att mina kusiner läser, och det ska erkännas att det känns bra att läsa böcker på engelska igen, då blir jag säkrare med min engelska.
Så nu är målet (om de nu går att hålla) att jag ska varva engelska, tyska, svenska (och spanska barn-) böcker. Så får väl se hur det går men måste ju hålla språken igång :)

Nu ska jag börja städa i lägenheten, det har jag velat gjort hela veckan. Tentaplugg innebär dock att jag tvingar mig själv att lägga bort städningen till efter tentan - ni kan alltså föreställa er hur det ser ut med disk. Det ligger dessutom kom ihåg lappar i hela lägenheten och saker, böcker, smycken, hudartiklar, precis ÖVERALLT :P var sak har inte sin plats när man tentapluggar :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: