Dessidessan

Livet med hjärntumör

German is my life

Kategori: Allmänt


Vart i hela fridens namn tog tiden vägen?
Imorgon och på tisdag har jag mina sista tre lektioner i tyska på obestämd framtid.. Sjukt! Därefter är det visserligen tre tentor att klara av men jag har ändå avverkat första året på universitetet i en rasande fart.
Klassen kommer splittras förutom vi IAL-are då - Daniel, Mikael, Elin och jag..
Kommer sakna vissa av dem ganska rejält, men vi kommer ju ses ändå! :)

Men jösses, det har gått ett helt läsår. Vad har jag lärt mig? När jag tänker på det, har jag lärt mig en heeeel del... :) Även om jag just nu står still med tyskan så har jag kommit långt och jag tycker ännu tyska är lika roligt och jag är säker på att jag vill hålla på med tyska på något sätt :)

inte gjort ett enda dugg nytta idag, skäms på mig. Men jag borde klara mig i veckan, men de blir konstant plugg varje dag fram till lördag - då är grammatiktentan - den viktigaste och svåraste tentan. Räknar dock med ett g så det borde inte vara någon fara :):)
Därefter är det en hel vecka - utan lektioner - innan sista tentan. Då antar jag att jag kommer fixa så mkt som möjligt med packandet i min lägenhet innan jag åker och det lär nog ta ett tag att packa allt som ska med hem till Gotland för sommaren så lika bra att börja i tid :P

ingen idé att börja med något plugg nu så kryper till sängs, tänker lite mysiga tankar om mysiga människor och läser lite.. :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: