Dessidessan

Livet med hjärntumör

Allkårsfestivalen

Kategori: Allmänt


Jag var jäääätteopepp igår för att de blev lite fel i kommunikationen i gänget så jag pallrade mig iväg ensam och såg på Elisabeth när hon sjöng i Telborgs kyrka och snacka om kanonröst. Alltså jo visst, de andra hade coola röster de med men Elisabeths, det är något speciellt med den. Gillar inte riktigt klassisk musik eller jazz som de sjöng men snacka om att jag hade gåshud många ggr när alla sjöng. De som sjöng har nämligen gått kursen Song and Performance och de hade sitt sista uppträdande. Så de sjöng tonsatta dikter ifrån Romansen och jazzlåtar.. Rysningar var liksom inte bara gåshud på armarna utan längs med hela ryggraden, sååå coolt!

Därefter blev det hem och få i mig lite näring, min förkylning tog bort min matlust igår så åt först då på kvällen, kanske inte så bra, men kunde verkligen inte tänka mig att äta innan dess. Sedan traskade jag bort i mina gummistövlar till Louise där det var en väldigt lugn förfest, folk var lite slitna :P
Men det var lite för lungt för mig, blev opepp, så tog med mig Sara och gick till amfium - leråkern där allkårsfestivalen var. Vi kollade på när folk red tjur och så träffade vi Elisabeth. :)
Dansade en stund och sedan kom de andra så vi blev ett par till på dansgolvet.
Jag tog dessutom tillfället i akt och först klabba runt i all möjlig jocka och dansa i jockan för att man fastnar så coolt för att sedan gå bort till en vattenpöl och stå o dansa i den till musiken, var askul! Jag, vattenpölar och gummistövlar, det e något speciellt med det alltså.. :) Trots att ett pervo började fota oss :P

DuochJag - ett coverband - spelade och fi farao vad bra de var!! De spelade all möjlig musik och massor med låtar man kände igen och vilket drag det blev. Zombie, Run to the Hills, Fear of the Dark, This is Life, Dance with somebody, u name it, hade askul och verkligen njöt av musiken och dansade med folket i geggamojjan :)

Träffade på killen ifrån Halmstad också - Johan-, mys, riktigt mys! De andra tröttnade och ville gå hem vid halv två tyvärr, så hade inte mkt val än att följa med. Vi gick förbi kebabmannen och jag tog kyckling i pitabröd men lovar, jag slängde mer än hälften, mat var inte gott igår alltså.
Fick sällskap hem också så det blev en fruktansvärt bra kväll, trots att jag var så opepp ifrån början :)

Idag har jag bara slappat hittills, sett på Vampire diaries, tänkt lite, tjötat med Anton och druckit te i mängder - min hals mår inte kanon.. Men nu blire att hitta showern och sen plugga resten av dagen..

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: