Dessidessan

Livet med hjärntumör

Vt:s första tenta

Kategori: Allmänt


Idag kom jag upp och iväg till skolan... Men om de har varit en bra skoldag, njae, de kan ja väl inte påstå.

Jag tror min lärare på grammtiken hatar mig. Jag blev så fruktansvärt frustrerad och började ifrågasätta vad hon sa för att jag verkligen inte fattade något och då lade hon bara ned istället för att försöka få oss att förstå, menade ju inget illa, jag bara förstod inte.. Nåja, jag gillar inte heller så, fruktansvärt opedagogisk lärare... :/

Därefter var det litteratur och kultur historia.. Gick ju helt ok måste jag säga men är lagom förvirrad över hur mkt vi ska lära oss.. Önskar att jag bara kunna koncentrera mig på det men nope, IAL och bokprov också... suck..

Pratade massor med Carro och Inken på rasten om filosofi, psykologi och människor.. Intressant :)
En tjej blev dessutom sur på en kille i klassen idag och sade "Du solltest lieber die Klappe halten und nicht so blöd lachen" vilket betyder "Du borde hålla käften istället för att skratta så idiotiskt"... Haha, fi fan vad jag fick hålla mig för skratt för den killen förtjänade det verkligen. Booojaka, in your face! :O

Vi fick ju tillbaka tentorna. 60 av 64 rätt, kan inte mer än vara nöjd med mig själv :) Härligt att första tentan gick så bra och hoppas på att fortsätta så, men risken e nog inte så stor :O



Lärarklagomål:
Vår lärare ville ju börja påpeka våra språkfel också för de var ju så många och så mkt vi kommer behöva gå igenom till uppsatsskrivningen och vad han nu babblar om. Men Thomas har ju faktiskt lärt oss att språket inte är viktigt när det gäller faktatentor så det var ju ingen som satt och rättade sina språkfel så mkt av det han tog upp är sådana saker som vi gör rätt på annars allra helst om man ska översätta och skriva uppsatser...
Han påpekade dessutom en gång på mig att det var just jag som gjort det felet och då lackade jag ur. Det går fullständigt emot mina principer att en lärare gör ett uttalande om vem som gjort ett fel. Det spelar ingen roll vem det handlar om, en lärare ska inte göra så, det får inte förekomma. Visserligen går vi inte på högstadiet längre så ingen blir ju mobbad för de fel de gör men det är enormt onödigt och det hör inte till vem som gjort det felet....!
Vilket jag alltså gjorde klart för Evald att det accepterar jag inte så de sa han att han skulle lägga på minnet och inte upprepa. Positivt de iaf, även om Mikael och Daniel tyckte jag var elak. Men vadå? Jag hade påpekat de för vilken annan lärare som helst och jag hade påpekat de även om de inte gällt mig utan ngn annan. Så vadå? Ska jag göra ett undantag med honom bara för att han e gammal? Han om ngn borde väl veta rätt och riktigt om han varit lärare i 50 år?!
Har ju en princip när det gäller tester, prover och tentor också: Inte lägga framsidan uppåt om det tydligt står vilket betyg/poäng man fick för det har då fan ingen annan o göra med än jag, såvida jag inte själv väljer att berätta det. Därför skall pappret läggas så att det inte syns för andra nyfikna människor runt omkring som kan råka titta innan man lyckats kasta sig över papperet. Allra helst om poängen/betyget är skrivet med rött så ser ju hela världen vad man fick om det läggs uppåt.... Nej, någon måtta får det vara på lärarna - Visa respekt!!

IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, IAL, - VILL INTE(!!!!!!!) men MÅSTE(!)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: