Dessidessan

Livet med hjärntumör

Råstekt plugg

Kategori: Allmänt



Uppror mot vintern!!
Burit ned min kartong som under vintern nu stått tom eftersom den vanligtvis innehåller alla mina vinterkläder. Jojjomen, har packat ned massor och försöker trotsa vintern och hjälpa våren genom att ha kartongen här nere så att jag förhoppningsvis kan slänga ned alla vinterkläder i den när vi kommer hem ifrån Berlin! *håller tummarna*

Min lärare hatar mig...!
Jag tycker allvarligt inte att grammatiken är rolig längre. Läraren hatar fan mig alltså, hon snäste av mig den här gången med och den här gången var jag inte ens elak, sur eller något som hade kunnat provocera henne.. suck...! Hur kul är det att gå till grammatiken, som ändå är jobbig, när läraren inte gillar en?

Ekorrlärare!
Suck, litteratur och kultur-lektionen var ju sådär. Vi drog länge ut på tiden genom att gå igenom gamla oklarheter och nya sättet att anmäla sig till tenta. Glada tankar gick då igenom min lilla hjärna - wiie, vi kanske inte hinner gå igenom allt utan hoppar över lite ur de sista häftet och ända in i det sista såg det ut som de men sen speedade hon på och började prata i en rekordhastighet. Påminde lite om när Piff och Puff pratar på... :O
Så hon lyckades, genom att be oss stanna kvar 10min till, dra igenom hela häftet. DOH!

Vi träffade Yvonne efter lektionen när vi pratade med Thomas om IAL, riktigt härligt att se henne :)

Myggnät fördunklade min lycka
Satt kvar i bibblan efter skolan, var inte hungrig så tyckte att det var lika bra. Satt och njöt vid ett fönster av att i alla fall ha full syn ut över solen som strålade i den smältande snön. Lite poetiskt sådär.. Jo, vad händer då??? De drar ned "gardinerna", solskydden alltså så min enda utsikt ut var genom de myggnätsformade gardinerna.... Snacka om att bokstavligen fördunkla min lycka!
Kan inte minnas när solen sken såhär mkt i Växjö senast :) Underbart!
Lyckades i alla fall till slut sammanfatta färdigt litt&kult-historian. 18sidor! Men stolt är jag för nu hoppas jag att det ska bli lättare att plugga in :)

Nu blir det råstekt plugg, eller stekt råplugg, eller pluggrå stek? ^^
*lite Emil Jensen inspiration där*
(Emil Jensen lyssna på Sponsrad dikt)

Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: