Dessidessan

Livet med hjärntumör

Förtvivlad töis

Kategori: Allmänt


förtvivlad flicka här bakom tangentbordet..

Var social med Björn och Mikael igår, genom o sitta o plugga och samtidigt prata med dem...

Idag har jag och Mikael suttit i total tystnad hemma hos honom och pluggat...
Vi har dessutom hållit koll på Pappa Jonas som åkte Vasaloppet och kom i mål på 11:09:29, placering 12705.. Duktigt :)

Kom hem, gjorde mjölmakaroner utefter mammas recept o de gick jättebra..
Har därefter fortsatt min sammanfattning av Litt&kult-historian. Har nu 15 sidor sammanfattning ifrån en bok på 281 sidor, men har ännu de två tyngsta kapitlena kvar... Skall alltså lära in hela sammanfattningen, plugga på diktlistan på nio sidor och de 10 frågehäftena inför tentan på lördag.... Suck, detta kommer bli tungt känner jag..

Veckans planering:
Imorgon blir det skola klockan 8 för min del. Hämta upp Thomas rättning av min del av IAL-uppsatsen och korrigera och hoppas på att han hjälpt mig ta ut stödord till min del av powerpointen så att jag kan göra den.
Hela powerpointen ska ju göras färdig tillsammans med grabbarna efter skolan.
Har Text o Konversation från 10.15- 14.45
Ska dessutom imorgon hinna med o göra grammatiken som är till tisdagen o sammanfatta de sista kapitlena inom litt&kult...
Jag är förtvivlad, förstår inte hur jag ska orka eller få ihop de här skiten....!

Tisdag: Grammatik och Litt&Kult-historia. Arbeta med det sista häftet i Litt&Kult som vi kommer få då. Plugga som satan hemma.
Onsdag- IAL med start klockan 9 och öppet slut, vi slutar inte förrän vi e klara, kommer säkert ta hela kvällen.
Torsdag - tokplugga och träffa Elizabeth och gå igenom dikterna.
Fredag- läsa igenom alla sammanfattningar av böckerna inför bokprovet som är klockan 11-12 med Elizabeth för Corina. Därefter fortsatt tentaplugg och eventuellt ett KORT besök på VIA:s musikkväll.
Lördag - tenta i Litt&kult, tvätta 15-18 och träffa folket

Eh, jo PACKA, kanske ska in där i planeringen också???? Satan...!

FÖRTVIVLAD SOM SAGT!!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: