Dessidessan

Livet med hjärntumör

BERLIN dag 3

Kategori: Allmänt


Söndag och boendet:
Resan i söndags gick bra och vi kom fram utan problem. At pa en restaurang med de andra grupperna pa kvallen, men inte att ljud sades till de andra.
Vi blev uppdelade i rum. Sara, Alina och Elin sover i ena halvan av var vaning och jag, Daniel och Mikael sover i den andra medan Andreas och Stefan sover i ett annat hus. Men riktigt mysigt boende förutom att golvet är jätteäckligt - heltäckningsmatta som inte dammsugas klokt = massor av har och äckel som fastnar pa byxorna när man gar omkring inne i rummet.
Men riktigt gott o sova med mina loverboys.. :)
Blev ju kallad mamma av hotellägaren när jag sa att jag skulle sova med dem, han tycktes inte gilla det, *gubbe*

Mandag
Först fick vi lite information, sedan redovisade berlinarna och sa slutligen vi.
Hela högen var sjukt nervösa men jag maste säga att vi ägde, fruktansvärt stolt över oss!!!!
Men jag var sa nervös att hela mitt ansikte brände - var jäääääääääätteröd i ansiktet - svettades pa överlappen. Händerna som höll i manuset darrade sa mkt att jag inte kunde läsa vad som stod pa pappret sa det var bara att halla de fritt... :P
Men som sagt, vi var riktigt duktiga och jag är stolt över oss alla och fruktansvärt glad att ha det bakom mig. Ha 30 par okända ögon som stirrar pa en är inte det roligaste jag varit med om.
Sa efter skolan sa hade vi en liten mysstund, boysen och jag.. Älskar dem bada tva sa jävla mkt, och Mikael har det lite jobbigt just nu...
Vi at tillsammans pa en grekisk restaurang igar och jag at ngn konstig fiskratt med minibläckfisk i, sa nu har man ätit det ocksa. :P
Somnar här som en stock.. :P

Tisdag
Idag har vi lyssnat pa belgarna (sett pa deras uttryckslösa fiskögon där noll känslor och inlevelse finns att förmedla) och deras föredrag. Skall nu ha ngn föreläsning och sedan aker vi o shoppar lite, äter pa restaurang och gar pa teater - livet är väl mys?! ;)

Vi känner oss dock lite ägda just nu... Österrikare-gänget är jäääääätteinsatta i politiken och belgarna maste ju rösta sa de e ocksa jättepolitikbildade medan vi... vi.... hum... ja.. finns inte sa mkt o säga om vart politiska kunnande. Men det ska väl kunna lossna lite...

Yours truly
Dessidessan, on the road

Girlsen och jag har roliga smeknamn pa folket för att halla isär dem... Ger lite roliga konversationer emellanat.. :P "Kolla pa mössan" ;)

Sjunga i bussen - is the shiet!!


Jo, blev lite sur idag.. En av belgarna var jättenedklankande mot bloggare... Han pastod att alla som e bloggare kallar sig själva för journalister. Up your ass I do...... Inte sjutton e jag ngn journalist... Skit pa dig... :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: