Dessidessan

Livet med hjärntumör

Små hjärtan i mitt hjärta

Kategori: Allmänt

- mina vänner!



De va en go match Tyskland spelade mot Australien i söndags när de vann med fyra noll.. Özil och Müller är ju 21 och 20 år så härligt o se på lite killar i sin egen ålder......

Igår hade jag en suverän dag. Dagen började med en stadig frukost med mummo och sedan ordnade vi med bilen på Statoil, tankade, köpte vindrutetorkare och en säkring och så fick jag en volleyboll också :) Hälsa på Fredrik och Patrik, saknar o jobba där..

Därefter blev det o göra stan med Karin. Mest gjorde vi Carlings som hade 50% rea så det blev en ny munkjacka, en vit kofta och en t-shirt med Betty Boop på där det står "Dangerous Curves Ahead" ;)
Hittade även en snygg röd klänning men som jag inte vågade köpa:


Vi tog varsin pizza - riktigt gó en- på en restaurang där Claras trädgårdscafé låg förut, bredvid gamla Millers. Snygg kille som jobbade där så hade förutom god mat även ögongodis :P

Lagom när Karin skulle gå kom André och bytte av henne och med honom gick jag ned till Almedalsbibblan. Lånade två engelska böcker och två tyska och så gick vi ned på Glassbaren och tog årets första kulklass. Det blev smakerna Midsommardröm, Marängswiss och Bubbelgum och jag älskade alla tre. Där sprang vi på Pontus, Viktor och Duckert också så då fick man hälsa på dem :)
Vi satt i Almedalsparken en stund men solen värmde inge vidare så vi gick upp igen på öster och André skjutsade hem mig till Farmor. Så blev mat med Farmor och Sören och massa fotbollsdiskussion med Sören, de var faktiskt kul :)

Sedan vidare till MB och hade lite myssnack med honom innan vi åkte hem till TT en stund och diskuterade midsommar.
Midsommar blir Åminne för min del, e ju ett antal som ska vara där och jag behöver ha nära hem eftersom jag ska jobba kl 9-17 på lördagen.

Men det var en fruktansvärt nice dag iaf med underbara människor så nu har jag träffat ett antal som stod på den där listan från förra inlägget.... :):):)

Idag har jag först provat massor med kläder med mummo så att hon kan laga, sy upp och fixa. Jag som inte kan sy är verkligen beroende av mummo på den fronten. Jag och syslöjd kom aldrig överens - min första ig-varning och min värsta lärare...

Därefter styrde jag kosan mot Cumilimolnet (Tack Patrick Palje på Richard Steffen för att du lärde oss de olika molnen) och Endre där jag spenderade förmiddagen tillsammans med världens underbaraste Carolina Hammartoft... För henne finns inga ord! <3

Förmiddagen tog dock slut fort och hon var tvungen o fixa pollen inför träningen så jag for in till stan, köpte massa choklad på Maxi och kollade på skor på Skokanonen. Vill ha de här skorna men vet inte om jag kan lägga 350kr på dem och dessutom behöver jag egentligen kilklackar så att jag inte sjunker i gräset eller fastnar mellan Gotlands förädiska kullerstenar:


och åkte sedan hem till Mårdii och pratade med honom ett par timmar. Fick underbara kramar och bara mös av min goa sötnos! Han är och förblir min sötnos!!

Men alltför snart var det dags att åka till Sanda för att ha ridlektion för syster. Hon lyssnade dock inte alls på mig idag så jag gick därifrån.. Har fått god mat av mamma och nu sitter jag här och allvarligt talat går ögonen i kors. Skulle ha träffat Tobias med han har fått jobba över så jag tror jag tar och sätter mig i Loppan och åker hem till Åminne igen och går och lägger mig.


Bror min i mina glasögon :)

Två dagar jobb framför mig och sedan ska jag ut med boysen på fredag och på söndag är det Pärk-Vm i När... :)

Som sagt, två underbart bra dagar med underbara människor!! ♥


yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: