Dessidessan

Livet med hjärntumör

Hurtbulle!

Kategori: Allmänt


Idag har jag cyklat till jobbet - 15 kilometer på 45 minuter... Var helt slut när jag kom fram. Den sista långdragna backen tog musten ur mig.
Moffa tog cykeln hem :O)
Ny dröm- försöka cykla varannan dag till jobbet eller minst två ggr i veckan iaf. Känner inte att det är ngn idé att utmana mig själv att cykla när jag börjar 8 eller 9 på morgonen - så tidigt vill jag inte kliva upp för o cykla. Då kan jag hellre springa på kvällen. Men när jag börjar 11 eller 12 kan jag definitivt se till o cykla. Jag vill vara en hurtbulle och bli smal och smidig!

Vi har gjort nedskärningar på jobbet för att vi inte har kunder men bara för de satt vi i skiten idag. Vi hade enormt mkt folk och vi hade största kassan sen jag började jobba :) Men jag kan ju säga att jag trivs då. Jag och Kickan vi jobbade på utan att behöva fråga eller kolla vad som ska göra och allt bara fungerade så det var första dagen på det här jobbet som jag haft roligt :):):)
Dock så rann svetten. 29 grader inne i restaurangen, var svalare när man gick ut. Dålig airkondition :P

Kom hem och åkte ut på havet med moffa för o ta upp näten. Tre nät, ett nät hade fisk - 27 buttar och 21 flundror.
Men vi fick en hel massa småfisk som skulle kastas i igen så vi stannade och plockade ur fisken nere på hammarn och kallade dit mummo som kom ned med vin, öl, ost och kex.. Riktigt mysigt, satt där i bikini och bara njöt. Sitter ännu nu kvart över åtta i bara bikini och det är ännu 24 grader ute :)

Ser ut som om mina loverboys kommer och hälsar på 6-8 augusti. Vore underbart!! ♥

Imorgon blir det jobb 8-17 och sedan träningsmatch mot Tofta i Stånga. :)
Fredag jobba och ska cykla till jobbet igen.
Lördag - stranden(!!) loppmarknad i Gothem och umgås med Tobbe.

Det händer något nästan varje helg nu den här sommaren - wunderbaum :)

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: