Dessidessan

Livet med hjärntumör

sOLdyrKarE

Kategori: Allmänt


Nu var det ett par dagar sedan sist, sry mina trogna läsare för det...

I lördags hade jag en effektiv dag. Först tog jag upp näten med moffa och Svante och sedan var jag ute och sprang, sprang längre än jag klarat hittills men insett att drömmen är långt bort att uppnå med milen. Men jag ska iaf klara fem km. Kanske skulle klara de om jag sprang när de e lite svalare.
Sedan åkte jag på loppis med mummo köpte två teburkar, en golvlampa, en ljuskrona, en pall och en tesil så nu kan jag bocka av lite på listan att införskaffa till den nya lägenheten.

Därefter lekte jag soldyrkare och havsdyrkare i ett par timmar för att sedan bege mig till Sanda där jag jublade när Tyskland utklassade Argentina med 4-0 i sällskap med Tobias, som mest himlade med ögonen åt mig :P
Tillsammans såg han och jag Guldkompassen och Luftslottet som sprängdes.
Tyvärr fick vi även leka chaufförer. Han åkte med mig i min bil till Fole där mammas kusin Helen gift sig under dagen och körde hem dem, själv fick jag köra på morbror och moster och två till så var inte hemma förrän halv tre. Då damp jag i säng och somnade som en stock.

Söndagen bestod av en liten sovmorgon, orkade mig inte upp för o cykla när jag kommit hem så sent. Jobbade men fick gå hem tidigare, fanns inte ett skit o göra... Var tröttis även på kvällen så tog de lugnt med boken istället för o springa.

Måndagen
bestod av jobb från 8-16, därefter lite smultron med glass och mjölk hemma i åminne och sedan åt jag mat hemma i Sanda för att sedan sticka iväg på pärkträning som för övrigt gick kasst för min del, suck, dusch och sedan in till stan för att ha en riktigt härlig kväll.
Träffade nämligen Martin och André och tog en glass med dem innan Tilde och Ellinor joinade för en öl på Hp. Sedan gick vi vidare till Gutekällaren och såg på Hoffmaestro, jag fick offra ett par tår som än idag (dvs två dagar senare) ömmar. Tur att jag hade Martin bakom mig som en stadig hjälp.. :)
Träffade Adde, Jonte, Markus, Niclas, Gardan m.fl och hade en förbannat mysig kväll!!!!!!!!!

Sov över hos Eva och Per-Ove men på tisdagsmorgonen gick allt åt pipsvängen.
Åt lite frukost men fick fruktansvärt ont i magen och det gick inte över. Åkte hem till Åminne och sov en timme, vaknade med feber och mådde verkligen skit så sjukanmälde mig och låg sedan till sängs resten av dagen. En månad sen sist nu. IBS har  jag ju trott att de kan vara men nu har mummo hittat en annan sjukdom - endometrios- de kan tänkas vara så ska boka en undersökning och se om de kan hitta något. Måste ju få en diagnos på mina magsmärtor, de är liksom inte o leka med och så när jag får feber på de också, då däckar jag..

Har iaf lyckats jobba idag, smärtor i magen till trots, men ingen feber iaf, och jag och Hanna har framfört våra klagomål/åsikter om vissa som inte alls jobbar där. Visst vi har inget o göra för vi har inga kunder men då hittar man väl något annat o göra iställe för o stå o glo vilket vissa gjort på sistone. Dessutom om man inte har något o göra ska man ju definitivt ha hunnit med stängningssysslorna men de var inte gjorda när jag kom imorse. Så det måste bli lite mer ordning, blir förbannad på sånt latmaskeri.. Får vi se om de blir någon ordning.
Just också på grund av att vi har så lite o göra så skall i första hand jag nu få hjälpa bankillarna. Imorrn kommer Robin och plockar upp mig så ska han lära mig hur man kör traktorn för o plocka upp bollarna på rangen.. :) Kan bli skoj. Så ska jag sen göra det varje dag när vi har tid för det. :)

Ikväll är matchen mellan Tyskland och Spanien. Ikväll är kvällen då det Tyska laget (dock tyvärr utan Müller som ju är avstängd den här matchen) skickar hem det Spanska laget, eller det är vad jag hoppas i alla fall :)

Pratar med Nimme nu också. Han kommer hit nästa lördag den 17:e och stannar till onsdag den 21:a.. MYS!
Jag längtar till den lördagen för då kommer jag dessutom få lov o använda min nya klänning som jag längtar efter o få ha på mig :)

Men längtan först e till nu på fredag - STÅNGASPELEN! WIIIEE!

yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: