Dessidessan

Livet med hjärntumör

Bugg är en frihet få förärad

Kategori: Allmänt


I fredags cyklade jag både till och hem ifrån jobbet blir sammanlagt 3 mil och de kändes riktigt bra...! Hade inte så stor tur med vädret men jag klarade mig bra ändå.
Har börjat fundera en aning på vad man ska göra med all träning, göteborgsvarvet kanske? Tjejklassiker? Ja, va vet ja? Vi får väl se hur bra ja kommer igång med träningen i höst och håller igång. Hoppas jag ska kunna hålla mig på fem dagar i veckan som nu. Gillar min någorlunda vältränade kropp och bättre kan de bli!


Lördagen blev de jobb på dagen och sedan träning i vinden för att därefter åka till Sanda genom de mullrande vädret och ösande regnet.
Plockade upp familjen och åkte iväg. Förgalaj hos Ursula och Roger, körde sedan o hämtade Anna - såg hennes nya lya - plockade upp Jonas och Elisa på Klinte och så till bygdegårn för att bugga mig själv svettig och värkig i vaderna. Som jag älskar att bugga, den frihetskänslan att snurra runt samtidigt som någon har full kontroll på vart man ska gå är underbar och så värker vaderna så skönt efteråt. Måste försöka hitta nåe ställe o bugga på i Växjö. Blev en mysig kväll med bugg med syster, tryckare med bror, bugg med ngn duktig en och så lite dans med Tobias.
Agerade chaufför till Klinte och Eskelhem på natten när en säkring till vindrutetorkarna gick, inte roligt...! Men tog mig hem och stupade efter att ha varit vaken sedan halv sex då jag började sju på morgonen.


Vart slö idag på söndagen, min lediga dag - haft ont i magen till och från. Får se till o ringa ungdomsmottagningen imorrn.
Sovit, läst och sovit igen, hyrt film med Jonas och syster och sett dem - Göta Kanal 3, Snabba cash och halva Påven Johanna som ja ska se färdigt imorrn. Vi har ätit varma mackor och toscapäron och myst.
Var så sött imiddags när bror min kom och kröp ned under täcket vid mig där jag låg o läste och bara låg där o gosade.. :)


Börjar inse att tiden springer iväg. Bara 9 jobbdagar kvar. Jobbar tisdag, onsdag, ledig torsdag, jobbar därefter sju dagar i rad och lördagen lär ja jobba 8-00 på grund av invigningen.
Så kommer M och D på kvällen den 5:e och åker den 8:e. Den 13:e åker ja upp med familjen och ordnar med flytten. Eventuellt stannar jag, eventuellt åker jag hem. Måste bestämma mig. Fått jättedålig respons på o fira min födelsedag här hemma så mer sugen på o åka o va med grabbsen i Älmhult. Nimme fyller ju den 23:e...

Känner mig kluven. Längtar hem. Vart är hem? Just nu känns de faktiskt som om jag är hemma men längtar samtidigt hem till Växjö. Min lägenhet är mitt hem. Vill komma iordning i den nya lägenheten och bara va. Fortsätta leva för de känns som om sommaren är ett uppehåll från de verkliga livet - livet där jag pluggar.
Läste en artikel i tidningen häromdagen, både de rödgröna och alliansen funderar på o införa tre-termins-läsår - usch och ta bort sommarlovet? Hur ska då studenter kunna tjäna pengar? Inte för att jag kommer vilja ta ett jobb jag inte kommer trivas med i nästa sommar med - då blire hellre bartenderkurs utomlands eller studier men iaf, valmöjligheten borde finnas.
Jo o när vi då e inne på politik, va fan ska man rösta på? Usch, fruktansvärt lost och jag står för att man hellre ska gå dit o rösta blankt än o skita i o rösta så gå o rösta för fan!

yours truly
Dessidessan


Kommentarer


Kommentera inlägget här: