Dessidessan

Livet med hjärntumör

This is the End

Kategori: Allmänt


Jobbat med Emma och Linnea idag.. Lång dag, lite folk, blä...
Åkte direkt till Sanda efter jobbet och därifrån for vi vidare med pärklaget till Stånga där vi spelade match mot Tofta. Vi vann både bakpärken och frampärken, frampärk som vi inte ens spelar medan de spelar i tvåan, kändes riktigt bra. :) Dessutom var det min sista avgörande boll i bakpärken så det kändes riktigt riktigt bra även om jag missade ett par fula bollar innan.... Känns bra inför Stångaspelen alltså, BARA en vecka kvar och som jag längtar.. :)

Idag har dock varit lite tungt. Tänkt och tänkt och den personen jag tänkt på är väl dessutom den personen som vet bäst hur mkt jag kan tänka. Det har värkt någonstans i mellangärdet och varit lite tungt att andas. Vad jag vet, pratar ju inte med honom eftersom jag avvaktar att han ska höra av sig, utan genom mellanhänder som själva har dålig koll vet jag att utflyttningsdatumet var idag ifrån lägenheten som vi trots allt bodde i tillsammans i ett år. Eller skall ha gjort det idag. Men jag vet ju som sagt nada. Men det har ändå känts i mig idag. Den första lägenheten där jag btt med min första riktigt stora kärlek och mitt längsta förhållande, den lägenheten är inte hans längre. Vill finnas där för honom, o veta allt, inte för att jag vet om han ens är ledsen för de eller vart han ska bo eller ngt men jag vill ju vara med i hans liv. Men hur ska jag kunna finnas där när han varken tycks vilja ha mig eller behöva mig i sitt liv.
En era är slut i mitt liv och jag måste sluta ångra min resa som jag ju har fått för mig är anledningen till att det tog slut, för jag kan inte ångra en resa som gjorde att jag insåg vad jag vill hålla på med i resten av mitt liv - tyska! Men jag kommer aldrig att glömma honom helt och kommer alltid bry mig om honom. En del av mitt hjärta tillhör honom - då, nu och i framtiden.
Men nu är det fan tags o gå vidare, det har han. Jag hoppas ju ännu på att han ska höra av sig innan sommarens slut och så att vi kan bygga på en vänskap men de e nog inte så stor risk, vet ju hur glömsk han är :) *skrattar tyst åt vemodiga minnen* så gå vidare, stänga in minnena i mitt hjärta och öppna ögonen för en ny framtid!
Efter alla tankar ikväll känner jag mig bara fullkomligt - TOM, men en slags konstigt skön tomhet, det känns färdigtänkt - i alla fall för nu. Hallå, jag är ju inte Desireé för intet, jag tänker alltid!!! ;)




Jo, minns ni klänningen jag pratade om som jag sett. Har köpt den nu. Eller snarare mummo har köpt den åt mig. Asnice! Bild kommer :)
Och nu har jag kollat med Loverboysen - de kommer ner till Gotland där i augusti till kubbvm. Dessutom kanske Nimme hälsar på vecka 29 med :) Kanonsommar joe!!


nu får jag gå o sussa, ska cykla till jobbet imorrn. Ledig lördag då ska jag sola, kolla loppmarknad i Gothem, se Tyskland - Argentina och umgås med Tobias :)

over n' out
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: