Dessidessan

Livet med hjärntumör

Tysklandsresa

Kategori: Allmänt

Lördag: Vi åkte och hälsade på mammas kusin Eva och hennes man Janne och så fick jag träffa min ettåriga a-kusin Emma som jag aldrig träffat förut. Söt liten dam! :P
Efter det var vi och åt på en restaurang i Stockholm som hette Grill. Priser som fick mig att vilja resa mig upp och gå. Men fick enormt gott lamm och sedan den godaste efterrätten jag någonsin ätit på restaurang. Var grillad banan, med cheescake, ananassorbet och vit choklad och det var en perfekt kombination som smakade himmelskt.
EFter det dog vi alla tre på hotellrummet och sov som stockar..

Söndag: Jag vaknade upp med ett öga lika stort och svullet som Ringaren i NotreDames.. Sjukt irriterande... Var iaf underbar frukostbuffé.. Därefter bar det av med buss till Skavsta och sedan flyg till Karlsruhe där Karl, Jonas kund hämtade upp oss.. Jag gjorde den här resan för att översätta mellan mamma och Jonas och Karl... Så det blev översättande redan den första timmen i bilen till hans hotell utanför Stuttgart. Ett fyrstjärnigt hotell som hetter Aramis.
När vi kom dit så fick vi mat i Sportbistron. Det är nämligen ett enormt hotell med massor med sporthallar. De har Badmington, Tennis, Squasch, Spinning, Tae Kwando (stavning?), Bodypump, Dance, ngt Aerobicspass, enormt Gym, Klättervägg, Massagehallar, tre olika Bastuar och en gammaldags bowlinghall.

Måndagen började med att vi åt frukost hos Karl och Isolde, hans fru. Redan där fick jag näsblod, böjde mig framåt i badrummet och det bara forsade ut. Under dagen fick jag sedan näsblod cirka 7ggr till, enormt irriterande. Men fick i alla fall en salva till mitt öga som har underlättat och det är knappt svullet längre.
Förutom massor av affärssnack så fick Jonas spinna och mamma och jag testade klätterväggen, spelade badmington och testade några durrmaskiner på gymmet där man kunde spela när man stod på dem :P
Därefter blev det god mat i restaurangen med Karl och Isolde och sedan en stund med mamma och Jonas i bistrobaren... :)
Jo, jag slutar inte att förundras hur en viss parfym alltid kan påverka mig så otroligt. Jag och mamma gick förbi en kille som stod vid receptionen och genast kände jag doften av min favoritparfym och fullkomligt njöt.... Hur fan fungerar de att man gillar en parfym så mycket???

Tisdag: Frukostbuffé på hotellet, affärer och sedan hade de bokat in massage åt oss alla tre. Gick väl dock sådär. Min massör sade att något är fel med min rygg. Något är förskjutet i skulderbladspartiet och är galet och en kota ligger inte riktigt rätt i ländryggen och hon ville att jag skulle kolla upp det så fort som möjligt så att jag kan få det åtgärdat då jag är stenhård och hade ont resten av kvällen efter att hon försökt mjukat upp allting.
Så resten av kvällen såg vi på tysk tv och jag läste min enormt läsvärda bok av en av mina favoritförfattare. Därefter åt vi mat i restaurangen och hade det lite mysigt, bara vi tre... :)

Onsdag: Upp tidigt för att åka iväg till flygplatsen. Det har varit enormt ansträngande dagar att översätta vad Karl säger, då han pratar så enormt länge och mycket utan att tänka på att jag skall komma ihåg allt han säger och kunna översätta det och så framföra mamma och Jonas åsikter på tyska är inte heller helt lätt. Men det har varit lärorikt och tydligen var Karl nöjd för han stoppade åt mig 200 Euro när vi sade hej då.... :)
Resten av dagen var jobbig den med. Var så enormt trött och vi skulle fördriva tid i Stockholm i väntan på båtbussen och så.. Var väldigt skönt när båten äntligen var hemma... JJ hämtade mig med Loppan så att jag skulle få tillbaka henne.. Klanten hade ju glömt att vrida av lyset en dag så bilen dog och så har jag ju glömt att berätta att startkablarna ligger dolda i ett fack för att de är i vägen om de ligger i skuffen. Men tänkte ju inte på de för hon startar ju alltid så han hade en lång o rolig historia att berätta när vi körde hem så tog ett tag innan trötta jag äntligen kom hem.. Men självklart blir man ju klarvaken när man äntligen får krypa ned i sängen så somnade sent. 
Varit ansträngande men lärorika dagar och hade mycket att tänka på...!

 



Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: