Dessidessan

Livet med hjärntumör

Svårare än så är det inte

Kategori: Allmänt

Det var TT:s konstanta uttryck och svar på allt igår... :)


Blev utekväll efter en lugn dag hemma i Sanda. Hemma i Sanda rensade jag sista kartongen, letade kurslitteratur och åt hemgjord pizza.. Sen bar det av in till stan. Gjorde mig iordning i all hast, hämtade Ellinor och åkte hem till Karin... Karin, min Karin som är lika go som vanligt..
Vi satt hos henne en stund sen skulle vi på hamnplan men det var dött så vi gick till Lillebror och väntade på folket. Där såg jag ett gammalt ex, gammalt klintefolk och bla Utas, killen som var min drömkille väldigt länge då han ju buggar, håller på med hästar och är snygg.. Haha!! Patetiska drömmar man hade när man var yngre... :)
Slutligen kom iaf Stanley, Mathilda, TT och Niclas så då beslöt vi oss för Hamnplan.. Snacka om blandat folk det var där, både snorungar (förlåt, de e ju bara två år yngre än en själv men iaf) och folk som är äldre än man själv.. Träffade bl.a Adrian och Nobban m.fl. Kan inte sluta förundras över hur vissa killar utvecklats och blivit så enormt snygga......!
Blev dock inte så länge vi var där. Och jo, Karin gick hem när vi gick in, hon var trött, men det var riktigt härligt att träffa henne.. Så då var det jag, Elli, Niclas och TT som hängde ihop.. Det blev även lite efterfestmys hos TT :)
Kort sagt blev det en mysig kväll med folk jag tycker om och när jag kom hem kvart i sex så blev det verkligen till att smyga eftersom mummo och moffa ju går upp runt halv åtta.. :P haha..

Så idag har jag mest sovit, mummo jagade upp mig vid ett, då fick jag inte sova längre. Men för det var hon go och lagade chokladsoppa.. Ska köra henne och moffa till Endre på någon fest sen och därefter åka till Mårdiii... <3


Bokat båtbiljetten, åker hem på fredagen den 15:e...
Söndag Träffa Jeppa på kvällen
Måndag - MB på kvällen
Tisdag - Jocke och André
Onsdag och Torsdag antar jag är över till Carro och ngn mer, JJ vill jag nog träffa igen och AA hade vart mys o träffa.. Har ju typ varje dag ledig, det är ju bara kvällarna som är planerade...
Måste ju nästan sova i sanda på torsdagen för att packa och åka in på fredagen. Hämta frysvaror hos mummo och åka till båten som går 17.05 tror jag det var..... Så tråk att jag inte åker Nynäs då hade jag haft sällskap...

Ska bli både skönt och tråkigt att åka hem igen.. Hem är alltså nu Växjö. Visst har det varit skönt att vara hemma. Jag är jätteglad att jag fått träffa många av de allra finaste människorna som jag har i mitt liv. Det är hemtrevligt och mysigt, man vet vart allt finns och vart alla är och vad de gör.  Men efter ett tag tröttnar jag på det för att man just vet allt så. Jag vet inte om Gotland är stället jag kommer bo på i framtiden. Just nu känner jag i alla fall att det är på tok för litet...! Å andra sidan så är väl inte Växjö så stort heller, allra helst när man bara vistas på Campus.. Men vi får väl se vad framtiden har i sin påse :) Skall i alla fall bli skönt att få komma igång med plugget nu igen och träffa några där uppe som jag saknar enormt. Saknad måste jag erkänna är störst efter Anton och Mikael, Mr T försöker jag att inte tänka på för mkt, det gör lite ont... Så det skall bli spännande att komma tillbaka till Sverige igen och en vecka känns nästan långt bort...


Hårbeslutsångest...
Så trött på det man kan inte komma på vad jag ska göra..
Alternativen var:
Klippa rak lugg.
Permanenta
Färga
Får se, permanenta måste jag göra innan jag åker hemifrån isf för de måste mamma göra.. Men som sagt, jag får se...
Nej nu kanske man ska krypa ned i badkaret en stund och mysa lite?!
Man kanske borde försöka få ordning på alla kläder som verkligen är i hela rummet.. :P

Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: