Dessidessan

Livet med hjärntumör

Söndag är pluggdag- som alltid!

Kategori: Allmänt


Krypit i mjukisbyxor, mysstrumpor och den tjockaste, största tjocktröjan jag äger -som råkar vara mitt exs- ute är det 14,4 minusgrader och det snöar för fullt...

Här inne ska jag nu äta frukost och sedan begrava mig i plugg.
Jag skall imorgon ha en redovisning om en författare. Ser inte fram emot det. Det här är det enda ämnet jag egentligen bryr mig om betyget i och jag känner inte att jag haft tillräckligt med tid på mig att förbereda på grund av allt annat vi har haft att göra. När den här dagen är slut lär jag ha kommit upp i 50 pluggtimmar den här veckan.
Nästa vecka kommer troligen bli lika intensiv för då ska jag förbereda en ny redovisning som skall göras på onsdagen därpå. Men sen bordet det i alla fall bli lugnare för min del för då har jag gjort mina två redovisningar som i alla fall är de som står på schemat för de lektioner som vi har nu.

Jag måste börja fundera på jobb inför sommaren också. Vet inte alls hur jag ska göra. Tror jag har jobb på macken men jag har ingenstans att bo i Visby och pendla tre mil varje dag för att jobba natt-pass när man är osocial som det är när man jobbar natt, njae, känns inte jättelockande.
Kanske borde söka till något tysk-språkigt land, men då får jag inte spela pärk - de suger.
Svårt o söka något på Gotland för jag kan inte åka hem för anställningsintervju.... Hittade annars ett intressant som guide i Lummelundagrottorna.. Hur kul vore inte de? Att få prata engelska, och tyska en hel sommar på Gotland med dagsjobb men även helgjobb... Assugen!!

nee, frukost var det och sen blir det plugg hela dagen...
Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: