Dessidessan

Livet med hjärntumör

"liegt la hier"

Kategori: Allmänt

Kafka-diskussionen gick över förväntan idag.. Iofs diskuterade vi inte Das Urteil som ju är den svåra delen.
Redovisningen gick även den bra, tror jag iaf. Fick inte höra något negativt iaf. :) Drog till och med över de tio minuter vi skulle ha :P Tyckte ju att de var roligt o berätta om Gotland för mina klasskompisar. Hade tagit med handduken jag fick av Eva och Per-Ove där alla socknar står och min pärkboll :)

Vi hade lite roligt åt söta Daniel som blandade in "la" i sin redovisning. Så som han säger på svenska: "de e la.." :P fast i en tysk mening "ist la" "liegt la hier" :P

När jag kom hem blev det storkok. Har lagat ett recept ifrån Sara som var lätt men riktigt gott och så har jag gjort mammas skinksås så har nu fått ihop 7 omgångar mat med den omgången jag åt förut.. Yes, bra med påfyllning i frysen :)
Imorrn blir det köttfärspaj och tonfisksås. (beroende på hur mkt jag orkar).. :P Men siktar på det iaf..
Lyckades skära mig på Creme Fraiche-burken på något vis. Snitt rakt över hela tummen.. Känner mig handikappad nu när man ska använda tummen, ömmar joe... :/

Men nu strax blir det träning, återigen step Bas, hoppas kunna hänga med i stegen lite bättre den här gången men ser fram emot att få komma iväg o röra på mig.
Därefter blir det IAL-plugg... Plugg, plugg, plugg.. Ska bli skönt o åka hem till ön nästa vecka och iaf få lite avkopplande fritid... :)

Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: