Dessidessan

Livet med hjärntumör

Gräva fram Loppan

Kategori: Allmänt



Idag har jag läst lite i Homo Faber som jag nu bara har 30 sidor kvar i och alltså kan göra färdigt på båten, därmed har jag bara IAL, Litt&kult-historia (och Vorleser) o göra hemma.... :)Tyvärr dock de största arbetena men jag får väl försöka fixa de... Verkar som om tisdagen kommer bli lugn så...



Det kan vara ett äventyr att ha en bil som ska grävas fram ur en massa snö... <3

Mikael har varit här och mysit också.. Sötnos e vad han är min bästaste Mikael.. :)
Han gick med mig ut för o gräva fram Loppan för han sa att han skulle velat att någon hjälpt honom, så man ska göra sånt mot andra vad man själv vill att de ska göra för en.
Tur var väl de för vi hittade först inte Loppan... :P
Men vi fick äntligen syn på reg-skylten och så var det bara att gräva :)



Bevis på hur mkt snö som samlats på henne sedan i söndags,
när jag kom hem ifrån Älmhult och alltså bevis för hur mkt det faktiskt snöat här:


Mikael som hjälper till och står i djupaste snön :P (Jag hade snö upp till över knäna där jag stod och borstade av henne)


Tog en bra stund att gräva fram henne och sen skulle jag ju lyckas krångla mig ur också. Gick dock på andra försöket, men fick hoppa ur en gång och gräva bort lite mer snö under...
Som tur var startade hon i alla fall på en gång, helt utan krångel, min underbara Loppan.. <3

Mitt fina hål som blev kvar efter:

Se nedre hörnet på denna bild, en stor svart isklump som lostnade under stänkskyddet...



MEN det fanns faktiskt vissa som hade det värre på parkeringen än jag. Men jag misstänker att den personen nog låter bilen stå tills snön börjar försvinna:


Mikael och jag ville kolla att det verkligen var en bil där under

"Hallååå?!"


TITTUT!! (Mikael gör ett glädjeskutt över upptäckten, eller? :O)


Cykla kan man ju glömma...



Visst är det väl härligt med snö???? :):):)

Men ska ju köra till Oskarshamn ikväll för att åka hem till ön så känns väl lite sådär att de snöar massa, och är jättemkt snö på vägarna.. Men jag hoppas på att det ska gå bra, får väl köra lugnt och försiktigt helt enkelt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: