Dessidessan

Livet med hjärntumör

Desireé i köket

Kategori: Allmänt

Är en historia för sig :P

Igår hade jag ju storkok för mig och jag lovar- hade nog lika mycket ingredienser på golvet som jag hade i mina såser.. Dumma lilla mini-skärbrädet där inget får plats.. Saknar mitt stora kök jag hade när jag bodde i pappas lägenhet, med avställningsmöjligheter o en bra diskbänk....
Lyckades ju dessutom skära mig på creme fraicheburken mitt på tummen vilket jag ju självklart ändå glömde bort senare när jag skulle ta bort nagelacket med aceton - AJ! :P

Ikväll har jag gett mig på att göra min första köttfärspaj.. Har bara följt ett recept för pajdeg men resten har jag gjort själv så gissa om jag är stolt när jag säger att det är den godaste köttfärspaj jag någonsin ätit :) Precis de saker jag vill ha i och riktigt smarrig blev den :)

Men golvet såg dock återigen lika hemskt ut som igår och lyckades idag skära mig på en konservburk och bränna mig på stekpannan OCH tappa ett ägg i golvet som jag dessutom råkade kliva i.
Min klantighet hör inte riktigt hemma i köket men jag lyckas ju i alla fall med maten.. :P hahahahaha
(jo förresten, hacka lök med skärsår är ungefär lika roligt som att få aceton i såret...) :O



Igår hade jag enormt behov av att få skriva av mig i bloggen men då fungerade ju självklart inte sidan.. morr!
Var så sur på plugget igår att jag hade lust att anordna ett bokbål.. Men höll mig någorlunda lugn iaf.. :P

Förstod nämligen inte alls hur farao jag ska få tiden att räcka till. Dels inte den här veckan, dels hemma för o träffa alla och hinna plugg och dels vecka tio innan vi åker. Vecka tio bävar jag enormt inför. Långa dagar må-ons sen har jag bokprovet på fredagen och dessutom IAL-lektion på fredagsem som stör mitt i tentaplugget inför lördagen... GAAAAH! hjälp!

Idag känns det trots allt lite bättre,.. Mikael, Daniel och jag har idag delat upp arbetet med IAL lite bättre och jag har nu bättre koll på vilken fakta jag står för så även om jag känner att  mitt ämne är fruktansvärt svårt så känns det intressant och jag har en bra överblick... Lättnad men dock inte så stor..

Var ju och tränade igår och det var jätteroligt, hade bättre koll på stegen och lyckades ta ut mig ordentligt så har haft enorm träningsvärk i skinkorna och låren...

Nope, dags att ta hand om maten, blev en hel del över då den var väldigt mättande så får nog ihop ett par matlådor till :)
Sedan blir det väl plugg igen antar jag :'(
yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: