Dessidessan

Livet med hjärntumör

I Träningsboken

Kategori: Allmänt


Happsidappsi....

Ingen fonetik idag inte, då Evald är sjuk och därmed har vi ingen översättning imorgon heller. Blir alltså en lugn o go vecka. Daniel och jag var ändå duktiga och satt kvar efter grammatiken och gjorde nästa veckas grammatik-uppgifter.. :)

Har ordnat gästkort inför lördag också tillsammans med Anton. Nu hittar vi till EHVS kansli och till Nationskansliet.. :) Duktigt av oss! Men ännu massa krångel med att ordna de där dumma gästkorten. Vi saknar folk för o få hit alla och de har varit allmänt krångel men de borde de nog ändå vara värt, längtar till lördag:)
Kan bli en aning komiskt på lördag bara, men nej, jag ska se till att de inte blir komiskt.. :)

Träningssnack:

Tränade när jag kom hem. Läser ju i min bok en massa nu joe. Har en träningsbok för att träna hemma och i den finns ett träningschema för sex veckor med tre övningar att göra varje vecka. En för mage, en för överkropp och en för ben som man då ska göra 15-20 repetitioner av 3ggr.. Måste erkänna att det var lite jobbigt!! Värma upp - stretcha - göra övningar - stretcha igen.. Blev ju till o med svettig...!! De där övningarna kan alltså tänkas ge ngt :) Så ska man ju enligt boken powerwalka varannan dag och varannan dag göra styrkeövningarna. De där med powerwalka kommer de nog bli sisådär med... E ju sugen på o springa nu när jag kommit igång med det och jag går ju ändå på träningspass på VUGI så de lär väl ersätta powerwalkandet hoppas jag... Har egentligen lust o gå o träna på VUGI ikväll också, step aerobic.. Men sov fruktansvärt dåligt i natt och så ska man ju varva kondition med styrka...


Sömnproblem - två kvällar i rad har jag tänkt en jävla massa.... Förbannade känslor.. Kan man ju inte somna...! Skit på er känslor o stick o brinn, jag vill sova!! Självklart tänker jag ju också när jag ska sova och inte annars under dagen.. morr! I träningsboken (hahahah) står de att man ska dricka ett glas varm mjöl med honung i, kanske ska prova ikväll...

I träningsboken (jäkla tjat om boken) står de även att man ska dricka 8-9 glas vatten normalt och två glas till för varje halvtimme man tränar. Usch, jag som är glad om jag får i mig min 700cls flaska med vatten på en dag.. :P Men jobbar på de, men får springa på toan konstant nu om jag ska dricka så mkt.. Men testa skadar väl inte antar jag. Vattnet ska ju rensa ut slamprodukter ur kroppen som gör att man lättare förbränner fett när man tränar :O
Påläst - jajjemen!!





yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: