Dessidessan

Livet med hjärntumör

MagspännarN

Kategori: Allmänt


Har idag tagit en jätteskön sovmorgon... Ville ju inte kliva upp då rädslan att snön skulle ligga kvar var enorm.. ;)

Pratat med JA på msn, mys, saknar honom o längtar hem till min älskade gamla barndomsväns famn!

Jag och Elin hade ett par livliga diskussioner angående tyskan idag. Vi gick igenom nästa veckas grammatikuppgift och jag ville ha förklaringar på varför vissa saker var fel men se de e inte så lätt och förklara sitt modersmål och dess regler så jag fick helt enkelt komma på mina egna regler till felen, faktiskt givande :P
Har riktigt roligt med henne och är glad att jag fått kontakt med henne och att hon bor på Campus!

Annars har jag inte gjort mkt vettigt innan jag var och fläskade av mig på Step-passet. Fläska av mig är mitt nya ord för att träna och jag fullkomligt älskar det.
Step-passet var riktigt jobbigt (jo, jag cyklade ju dit i typ snöstorm också. Ska det vara så? I April?!) När man powerwalkar ska man ju spänna magen så att man håller hållningen och arbetar rätt med mellangärdet och stärker ryggen och nu har jag börjat lyckas spänna magen under träningspassen också och då blir passet enormt mkt jobbigare.. (Har tyvärr börjat spänna magen även när jag går vanligt, blivit en reflex, så mina magmuskler är väääldigt trötta i skrivande stund).

Har grattat farmor i telefon också men det blev ett relativt kort samtal eftersom hon hade gäster.

Så har vi haft fikakväll med gänget - Niklas, Frida, Louise, Sophia, Mikael och jag.. Scones, te och Sherlock Holmes och en dokumentär om fåglar - fula som söta.. Kommer sakna gänget enormt när jag åker hem över sommaren.. Vill inte ens tänka på att jag ska vara hemma nästan tre månader och att det bara är en månad kvar tills dess....

Nu blire iaf sängen.
yours truly
Dessidessan
aka magspännareN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: