Dessidessan

Livet med hjärntumör

Drömprinsen, Filmen om Em

Kategori: Allmänt


Igår kunde jag vara nöjd med mig själv.. Skrev två uppsatser, läste om temat till den sista uppsatsen så att jag kan börja spåna på den och gjorde översättningen.
Sedan tränade jag, kollade på en lägenhet som jag tyckte var riktigt mysig. Saken e den att jag vill verkligen känna att jag kan trivas i lägenheten, å andra sidan tog det ju ett tag innan jag trivdes här med. Men bara längtar så efter en ny lägenhet....
Så umgicks jag en stund med Anton också, var väl tre månader sedan sist men lika mys som vanligt.. :)

Idag har vi varit helt förtvivlade på grammatiklektionen, kändes som om hela klassen hade haft svårigheter med det grammatikpappret som vi gick igenom...
Mikael började förtvivlat bläddra bland alla papper när jag frågade honom vad han letade efter blev hans svar:
"Jag letar efter meningen med livet, den borde finnas här" haha, då fick jag mig iaf ett gott skratt.


Fonetiken var lika tråkig som alltid, det där med o skriva fonetisk skrift går inte så bra för mig, jag får öva på som sjutton. Har ju gått upp för mig idag att tentan är om två veckor och självklart fick jag panik och blev stressad. doh!
Så från och med imorgon blir det råplugg av grammatik och fonetik inför alla tentorna...

Handlade med Mikael efter skolan, de e fan inte roligt o promenera ifrån affären till den andra änden av Campus med två kassar.. usch! Man får ju förlängda gummiarmar, eller de känns så iaf.
Sedan dess har jag ätit lammfrikassé, sista omgången, tanken e ju att jag ska försöka äta ur frysen innan jag åker hem för sommaren... Jag har dessutom läst igenom mina uppsatser igen och skickat iväg dem och nyligen gjort grammatiken.
Strax är det dags för träning - ikväll blir det Air som jag inte varit på förut - och när jag kommer hem ska jag sjunka ned i soffan och se en film som jag längtat efter. Bad Ellinor ta med den till mig när vi skulle se film i januari men hon kunde inte hitta den och den fanns inte någonstans att se på internet så igår blev jag sur och köpte den och fick den redan idag - Drömprinsen, filmen om Em. E ju så fruktansvärt snygg kille i den filmen! Han vill jag ha för mig själv. Men filmen gjordes ju 95 så han e väl gammal nu kan jag tänka mig (född 1977).. :O (Babben Larsson e med i den filmen också :P)

http://cdon.se/media-dynamic/images/product/00/04/17/42/53/4/f662b2aa-ce6d-4550-87a1-33901a2ca20f.jpg

yours truly
Dessidessan

P.s blir inte denna lägenhet heller och Eskelunds ringde o erbjöd mig jobb idag som jag inte kommer att ta.. :/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: