Dessidessan

Livet med hjärntumör

Växjöbon uppdaterar

Kategori: Allmänt

Tjoho!

Vet inte om jag har något o berätta egentligen men det kändes som om de är dags o skriva igen...

I söndags kom Mikael hit och vi pluggade tillsammans. Gick riktigt riktigt bra och vi kompletterar varandras kunskaper väldigt bra så kommer nog ta tillfället i akt att plugga med honom fler ggr. Dessutom är han ju en väldigt trevlig person också =)

Skolan på måndagen gick bra. Dagen är lång men den går ändå hyffsat fort.. Inte alls lika uttråkad på lektionerna som man var när man gick på gymnasiet.. Koncentrationen håller i sig mkt bättre också. =)
Myste med Jocke på kvällen och vi tokungar fick ju för oss o göra kladdkaka på kvällen. Så klockan tio i nio kastade vi oss iväg med bilen till Willys och köpte kakao.. Mumma blev det iaf!! Inga studier blev det dokc, fy på oss ;) Men vi hade allmänna studier när vi hade frågesport. Haha,.. Frågade varandra massor av saker från Norkoreas huvudstad till vem som dödade Dumbledore! :P

Hade otroligt tråkig föreläsning på tisdagsmorgonen. Hade enorma svårigheter att hålla mig vaken. Hade ju trots allt pluggat lite på natten när Jocke gått hem. Föreläsaren satt ned bakom skrivbordet framme vid tavlan så man såg honom inte och alltså hade man inte något att hålla blicken på och svävade iväg med tankarna. Och de går inte riktigt o göra utan o tappa sammanhanget när de är på tyska.. Dessutom när han visade sina overheadbilder så stod han mitt i vägen för bilden utan o flytta sig så när han frågade hur personen såg ut ja, de kunde ju inte inte jag svara på om man säger så.... :P
Uttalsövningarna gick riktigt bra. Jag och Mikael hade övat på ach- ich- och sch- ljud på söndagen. Jag säger ju inte ich rätt men det gick mkt mkt bättre.. =) Övning ger verkligen färdighet...

Hem och så kom de folk till mig. Vi skulle plugga med studiegruppen men de känns som om de bara var jag som pluggade. Andreas, Jocke och Daniel var dock väldigt söta när de låg på sängen allihop o läste ur samma bok... :P

Sara och jag kunde inte göra annat än o skaka på huvudet åt dem...



Jag pluggade och pluggade och pluggade. Sov sedan 20 min och gick därefter till min extra grammatiklektion... Från halv sex till nio är den. Den här gången var den inte särskilt givande men tror de kan bli det sen framöver. Bra repetion blir det iaf inför tentan... Så det skall nog gå bra =) jag, Mikael, Karro, Emelie och Mercad ifrån vår tyska som gick dit...
Jag var helt slut när det lektionen började närma sig sitt slut och så började vi med ljudeffekter när vi skulle läsa en text och trött som jag var började jag skratta som en dåre och tårarna rann om mig. Stackars Nina, vår lärare, hon måste ju hatat mig... :P



Onsdagen blev ytterligare föreläsningar i historia... Men lika intressant som vanligt.
Pratade även med Mikael efter skolan. Satt ute på gräsmattan o bara pratade skit.
Sen blev det hem och plugga, plugga och plugga. Har ju planerat o plugga mkt så att ja kunde få den här fredagen ledigt o gå på stan och handla...
Jonas ringde också, sa att mamma inte mår bra. Lät inge roligt. Och så berättade han om att han fått erbjudande om att jobba i Spanien, lät jätteroligt. Men han kan ju inte åka utan mamma o barnen så de blir lite krångligt. Får se om han får ihop de för det är ju ett riktigt intressant erbjudande =)

Idag har jag bara pluggat och pluggat igen. Ska snart på föreläsning om hur man förbereder sig inför tenta och så.. Sen filmkväll hos Jens och så slutligen stallarna med några klasskompisar. Om vi nu kommer in med tanke på att ja inte fått de där dumma kårkortet än och jag dessutom inte har ett kvitto på att ja betalat kåravgiften. Drygt...
Jaja.. ha de bra iaf. pUss och kRam







Oj glömde nog berätta att förutom o plugga så gick jag på långpromenad med Ebba i lördags. Två timmar var jag ute och gick.. Snacka om slut jag var efteråt.. :P Men blev ett par fina bilder :P


 Myspys i Växjö!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: