Dessidessan

Livet med hjärntumör

Hemma är....

Kategori: Allmänt

Hemma är att få god mat av mummo o moffa och ha deras omtanke som ett skyddande skal runt mig.
Hemma är att köra utan att behöva vara osäker på varken vägen till ett ställe eller hastighetsgränserna.
Hemma är att veta vart de där förbannade fartkamerorna finns.
Hemma är att gräla med syskonen och i nästa sekund få en blöt puss.
Hemma är att få träffa mina gamla, fina vänner.
Hemma är att hälsa på på jobbet.
Hemma är att gå på öster och hitta kläder.
Hemma är Kränku.
Hemma är mina kusiner.
Hemma är att plugga i mummo o moffas kök.
Hemma är att tanka på obemannade Preem vid Maxirondellen.

Hemma är Gotland..


Men jag längtar ändå efter att få komma tillbaka till livet i Växjö......



Idag klev jag upp vid åtta och pluggade till tio. Sedan drog jag med mummo på stan. Jag skulle bara ha ett nytt linne och teburkar.. Slutade med att jag gick hem med: två linnen, ett par tights, en tröja, en klänning, ett nagellack, tre teburkar och tre nya tesmaker. (De ska ju inte stå på klintemarknad imorrn så hade tur annars hade jag ju inte fått med mig mer te upp, de jag åkte hem för o skaffa liksom.. :P)
Så åkte jag ut till Sanda så att jag skulle få träffa Jonas en stund innan han skulle till fastlandet. Pratade med honom och med mamma o syskonen.
Sedan tillbaka in till stan hämtade upp Markus och körde ned honom till båten. Lycka var att bara få träffa honom och få en kram men jag blev överlycklig när jag mumlat fram att jag saknat honom och han sa att han saknat mig med.... Tycker verkligen om min vän! Pratade med honom en stund nere på hamnen innan han var tvungen att gå och checka in... Så lyckades alltså träffa honom vilket jag inte räknat med... =)
Så hem, åt fisk och potatis som jag önskat mig av mummo och moffa och dök sedan ned i badkaret där jag låg och halvsov tills vattnet var kallt. Underbart skönt var det att få bada badkar igen.. Så avslappnande jo..
Iväg till Bäl och hälsa på kusinerna och moster Åsa. Pratade lite strunt och begav mig sedan iväg till min söta, långhåriga Mården... Såg film med honom och sedan när jag skulle köra hem hände något intressant...
Kom möte mot mig men tyckte att de inte kändes riktigt rätt, bilen närmade sig så fort och lysena var så mitt framför mig så saktade ned och insåg till slut: HAN KÖR JU MITT I VÄGEN OCH FOOOOORT! Tvärbromsa och ned i diket.. Hörde verkligen fartljudet när han blåste förbi. Kort efter att ja kört upp ifrån vägkanten/halvt nere i diket kom polisen med blåljusen på och följde efter token... Snacka om adrenalinchock jag fick. Helikopterrånarna?

Nu sitter jag iaf här vid datorn. Rättat Mikaels brev men blev mer förvirrad än jag fick någon ordning på de, stackarn om han förstår vad jag menar.. Nu ska jag sova, plugga imorrnbitti och så va i Klinte kl. 10.
Ha de bra. Puss och kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: