Dessidessan

Livet med hjärntumör

Anton och Carros födelsedag

Kategori: Allmänt

Japp idag fyller både Carro, i min klass, och Anton, som jag lärde känna på nollningen, år. Skall hem till Anton snart, ska väl bara gå och duscha och göra mig iordning... Grattis till dem förresten!!

Jani, den här veckans skoldagar har gått hyffsat fort ändå. Men inser verkligen hur kass jag är på politik.. Skäms nästan över mig själv. När Tomas kan fråga vad en oppositon är bra för och jag inte riktigt vet vad jag ska svara då har de fan gått för långt. Jag kommer ju att bli politiskt involverad på grund av det här programmet, vare sig jag vill eller inte så de e väl lika bra att sätta igång.

Åker hem till Gotland imorrn. Kostar en 1000ing att ta med bilen fram och tillbaka med båten... Drygt men har ju ingen aning om när jag kan åka hem nästa gång. Och jag har faktiskt lyckats få bort 90% av mina läxor så vad skulle jag ändå har gjort här den här helgen när alla andra pluggar?? Resten sparar jag dessutom till båten, två ggr 3hs båtresa de ger ganska mkt plugg...

Glodde på dumburken med Jocke i lördags. Blev lite vin också, småluddiga blev vi :P
Mikael och jag pluggade tsm på söndagen så det gick väldigt bra. Förutom att jag verkligen insett att adjektivböjningar inte är min starka sida och inte heller att bestämma vilken typ av pronom som ett pronom är...
I måndags var Jens och Jocke här och fikade. mys. Sen pluggade jag som en dåre hela kvällen.
Satt och pluggade länge med studiegruppen i måndags, blev en hel del gjort. Tillåt mig bara att svära lite: Jävla Merkantilboken som vi har på extragrammtiken är det tråkigaste lärobok jag någonsin tvingats arbeta i, den suger arsle.. Förlåt mummo för uttrycket...

Nej, duscha va de ja.. Ha de gött. Puss och Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: