Dessidessan

Livet med hjärntumör

Ny vecka i Växjö

Kategori: Allmänt

Skolan i måndags gick riktigt bra. Både allt prat om boken och mitt tal =)
Pluggade en del på kvällen och sen kom Tomas hit. Tillsammans pratade vi bort två filmer. Elizabeth och Rödluvan hade inte mkt att säga till om när vi kommer igång. :P

Klev upp en stund innan lektionen i uttal på tisdagen och pluggade en stund. Trött som tusan var jag men det gick bra ändå. Lektionen var lika rolig som vanligt, gillar de verkligen. Slapparlektioner som är roliga men ändå lär man sig saker :P Men sjunga som Corina ville att vi skulle göra e jag då inte så pigg på..
Jag, Carro och Mikael stod utanför skolan och pratade en riktigt lång stund innan Carro var tvungen o gå till pojken sin. Jag och Mikael gick hem och satte oss mot väggen utanför min port och njöt av solen. Man vet ju aldrig när de kommer bli så varmt som de var då. Folk dumförklarade oss nog när vi satt där på asfalten och pratade. Men det var enormt skönt och vi blev sittandes i två timmar. Vi satt och väntade på att Kebabvagnen skulle öppna men den gjorde ju aldrig det så till slut gjorde hungern så att vi fick ge upp och gå hem till oss o laga mat.
Jag satte mig framför tvn och glömde bort tiden med tvspel. Började läsa men somnade. Så tänkte att jag bara skulle sova en timme. Tomas väckte mig med ett sms kvart i åtta och då kände jag bara att jag ville fortsätta sova. Så jag gick upp, gjorde mig iordning för sängen, drack en kopp te och sov sedan gott till nästa morgon klockan åtta. Då klev jag upp och pluggade innan Länderkunde lektionen på onsdagen.
Haha, vi har ändå ganska kul på Thomas lektioner, det är enormt vad han pratar, och pratar och pratar. Men men vi skrattar iaf också iställe för att sova eller vara uttråkade. Jag satt kvar i skolan och åt med några andra och efter andra delen såg jag, Becka och Mikael på die fetten Jahre sind vorbei. Jättesöt kille i den filmen. Daniel Brühl.
Var hemma en liten stund men gick sen till Tomas. Han skrev lite på sitt engelskaarbete och jag läste min bok sen åt vi pizza ihop och såg på tv. Haha vi pratade om allt från vart man ska bo i framtiden till böcker vi läst till roliga låtar och föräldrar. Haha... Mysig kille den där Tomas!!!

Idag låg jag kvar i sängen fram till halv två. Då hade jag äntligen läst ut den där förbannade tyskaboken. Den här e inte rolig. Man måste verkligen analysera och läsa mellan raderna för att kunna förstå vad vi skall svara på frågorna och jag har aldrig någonsin vart bra på sånt och inte hellet tycker jag att det är roligt.... Usch! Så nu e jag sur och tänker ta tag i den imorrn. Har duschat, tvättat bh-ar, städat och nu väntar jag på sällskap..

Imorrn blire party... =)
Love u!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: