Dessidessan

Livet med hjärntumör

Svider i halsen

Kategori: Allmänt

Hallelulja!! (hur de nu stavas) satt och frös som en gris, allra helst om rumpan så slängde in riskudden i mikron och sitter nu på den, gud vad varmt och gott det blev om rumpan. Min rumpa är ju typ min värmereglering, fryser jag om den då fryser jag verkligen :P
Igår hade jag lite småont i halsen och hostade, imorse kunde jag knappt prata med mamma i telefon för att jag var så hes, men hade inte ont alls, inte ens när jag hostade. Nu i skrivande stund har jag jätteont i halsen o de svider som as när jag hostar.. Jag hoppas verkligen att det inte blir värre än såhär.... :/ Inte rätt timing känner jag!!

Gick på översättningen idag. Vi rättar ju översättningsuppgiften på lektionen, det här var den bästa översättningen jag gjort!! Var nästan inga fel alls och räknade på hur många minus jag kunde ha tänkats få o de var max 20 och 0-26 får man ha för Vg, vilket alltså kändes väldigt bra.. Men men får väl se hur de kommande går och skall börja översätta lite mer tror jag så att jag verkligen kommer in i det. Thomas gjorde mig ju orolig i förra veckan när han sa att om man klarar översättningstentan första gången då är man duktig för det är det inte många som gör och jag vill inte göra omtentor nu på jullovet, vill ju va hemma......!

Gick förbi med rätt översättning till sjuklingen Jocke, sen var Tomas här en stund o pratade innan han åkte hem. Den lilla ungen ska ju till Ullared, jag vill också dit, försöker hitta några som kan tänkas vilja åka med dit i nästa vecka.. :)

Sitter nu o skriver på min del av Eu-arbetet. Det är verkligen skittråkigt att skriva om det.... Dessutom känner jag att mina språkkunskaper inte är tillräckligt utvecklade för ett sånt språk som krävs i ett sånt här arbete om politik.. De suger, men men de får gå som de går..
Sitter även och funderar på om jag skall färga håret eller inte men kan inte riktigt bestämma mig... :O

Nu får jag fortsätta igen, ha de gött.. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: