Dessidessan

Livet med hjärntumör

Sprutelisprut

Kategori: Allmänt

Jag tvekade in i det sista.....

Jag och Mikael hade ju bestämt att vi skulle ta vaccinet mot svininfluensan idag. Dock tvekade jag verkligen in i det sista. Vi plockade upp Elin och Elin på vägen dit och så följde vi de små skyltarna bort till byggnaden.. Paniken kom krypandes när vi stod ute i förrummet och väntade och när vi kom in i rummet (Vaccinstället var en för ändamålet iordninggjord bygdegård) började tårarna rinna utan hejd. Tjejen som skickade in folk i olika bås såg mina tårstrimmade känslor och frågade enkelt: Spruträdd? Ja, hulkade jag fram.. Sjuksköterskan kallades ut, en kvinna med finsk brytning som bredde ut armarna och sa kom.. Fick mitt eget lilla mumintroll alltså..! :P Fick ligga ned på en brits och blundade medan Mikael höll min hand och så stack hon mig med nålen som jag aldrig fick se (tummen upp på den o slippa se sprutan).. Så sved de till men min enda tanke var att slappna av för om man spänner sig så blir det värre så tryckte knappt till Mikaels hand, vilket han efteråt sade att han vart förvånad över.
Efteråt låg jag kvar en stund på britsen och såg när hon stack Mikael, blodet bara rann ned för armen på honom efteråt, då kom spykänslorna, reste mig upp o ville bara ut. Fram med mandarinen som jag tagit med och så bar det av hem, med ett kort stop på apoteket för o köpa slemlösande mot min hosta och fylla på förrådet av smärtstillande..

Nu sitter jag hemma o e lite stolt att jag trots allt tog en spruta.. I made it. Men det värker längs med yttersidan på handen vilket det gjort nu ett tag, de gillar jag inte, så det är lite jobbigt att knappra på på datan nu...
Men förhoppningsvis går de över. Nu blir de lite plugg o sen tänkte jag äta lite tacos som blev över ifrån igår o så e de ju bio ikväll.. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: