Dessidessan

Livet med hjärntumör

Mina mörka sidor

Kategori: Allmänt

Jag är jag... Ta mig för den jag är eller glöm de.. Jag har blivit påverkad av tidigare händelser i mitt liv till att vara den jag är idag... Jag behöver prata med ngn om allt som händer mig och jag pratar gärna om mina känslor, jag mår bättre av det. Jag kanske söker stöd och försöker hitta ngn som håller med mig i allt. Okey, men jag är rädd för vad som skulle kunna hända om jag inte pratar och om jag inte känner att jag har stöd utan är helt ensam.. Jag vet hur jag gjorde under högstadiet när jag inte pratade om allt, jag är rädd för att om jag stänger in allt igen så kommer jag att göra som jag gjorde då och det vill jag aldrig ska hända. Därför pratar jag. Jag berättar min sida av en historia och jag ber om ursäkt till de jag påverkar på grund av att jag inte kan knipa käft... Ett annat problem jag har är att jag tolkar allt som går att tolka negativt. Det är ett problem jag vet om och jag jobbar på det. Jag vet vart grunden ligger till det och jag vet att jag gör det, vilket är positivt i sig men jag har svårt att låta bli när de just kommer till ett sånt läge. Ytterligare ett problem är att jag förstorar allt. Minsta småsak blir en stor sak som jag måste analysera in i minsta detalj...  Jag gör mitt bästa men jag räcker inte till. Jag är långt ifrån perfekt och jag strävar inte efter att bli perfekt. Jag försöker bara bli bättre på att hantera allt och lindra mina dåliga sidor... Jag vet inte vad jag skulle kunna göra mer? Men jag är iaf medveten om mina dåliga sidor, är du? Jag har fått de här dåliga sidorna på grund av vad som hände under flera års tid för ett antal år sedan, jag hatar att de ännu påverkar mig så jävla mkt som de gör men jag kan inte göra mer än att försöka ändra det och jag jobbar verkligen på det så antingen tar ni mig som den jag är, en människa som vilken annan, med brister eller så får ni lämna mig........

Nee nu ska vi vara lite gladare, de e ju så fantastiskt härligt kallt här i min lägenhet, jippie!!
HUR FAN KAN DE VA TILLÅTET ATT HA 17,2???????????

Kommentarer


Kommentera inlägget här: