Dessidessan

Livet med hjärntumör

....Rain keeps falling from my eyes....

Kategori: Allmänt

Lade bud igår på en dator på Tradera (som Jimmie hittat åt mig) och fick den för 6700. Sitter och väntar på att få en orderbekräftelse som skulle komma "strax" men som jag ännu inte fått så att jag kan få ta tag i betalningen....

Tog en sväng förbi Bertil och Jonny igår innan jag åkte hem till Mården. Riktigt härligt att prata med dem och det var underbart att höra att man alltid är välkommen dit, vad som än händer =)
Sen lekte jag med Mården. Han var väldigt sysselsatt med sitt Travian men vi hade roligt ändå. Har lovat honom att vi ska ta tag i en lanarkväll när jag kommer hem och har fått min dator :):) Ser fram emot det!

Steg upp tidigt imorse ute i Vallstena hos Mården, trots att vi varit vakna länge... Skulle ju till Statoil och träffa personalchefen och se när jag kan få börja. Men självklart var han ju ledig idag så får åka dit imorgon igen.
Har städat och fixat och rensat i rummet. Ännu har jag mkt skit men sammanlagt med alla kläder jag rensat bort i sanda, från källaren och i rummet har jag nog fått ihop en stor sopsäck med kläder till kusinerna - resten åker till kupan...
Har liksom insett att jag kan sluta behålla kläder som är för små. Okey nu när jag går ned i vikt kommer kanske brösten minska lite i omfång men inte tröjorna kommer ännu vara små och jag har redan väldigt mkt tröjor. Vad jag behöver är tjocktröjor och string möjligen ett par jeans annars har jag i överflöd av allt annat!

"Äh det är bara vädret. Det går inte att göra något åt". ungefär så uttryckte Jimmie sig igår när jag svor över vädret.
Hatar det här vädret för det förknippar jag med att ligga under täcket och gosa med ngn framför en bra film... Suck...
Ännu förvirrad vad jag känner för honom men de känns iaf bättre nu än de gjorde i helgen. Jag har ju inget annat val än att ge upp att jag någonsin kommer få en chans med honom igen även om det innerst inne är största önskan. Men största önskan för att jag saknar vad vi gjorde (vanan) - närheten och för att jag känner mig ensam. Eller för att det är honom jag vill ha?? Vill inte veta!
Vet bara att jag har förbannat roligt med honom och vill umgås med honom hela tiden men de kan jag ju glömma! :P:P


Har börjat packa till Cypern, kan knappt bärga mig!
Önskar att tiden ska gå fort nu till hösten för allra helst vill jag bo på fastlandet i en egen lägenhet, långt ifrån gamla känslor och vänner som gjort mig besviken. Visst kommer jag sakna familj och de vänner som står vid min sida, men samtidigt är det ju så förbannat underbart o träffa dem efter en längre tid. Bor man någon annanstans så känns de som om folk tar sig mer tid för en när man väl är hemma men när man är här så skjuter man på det för man vet att man hinner ses ändå.... Eller så är jag bara hård, har ju bara vart hemma en vecka, de kanske blir bättre... Men som det är nu, längtar jag härifrån. Önskar jag kunde få ta med mig vissa och lämna resten.. Tyvärr går det ju inte....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: