Dessidessan

Livet med hjärntumör

....Hemma.... 7 månader, 3 dagar... Resan är över!

Kategori: Allmänt


Måndagen 27:e gick jag och Karola runt och visade Soest för mummo, moffa, Eva och Per-Ove. Det är en riktigt vacker stad! Det var riktigt mysigt och vädret var härligt..
På kvällen satt jag, Karola och Magnus och kollade på film medan Norbert, Karolas pappa, åkte iväg med de andra till en park. Märte kom förbi och sa hej då och det kändes allmänt drygt att de var sista kvällen.
Är dock imponerad över hur bra hennes föräldrar förstod min familj. De växlade svenska, tyska och engelska men de förstod varandra iaf.. =)


Tisdag morgon den 28:e var inte rolig alls. Mechthild, Karolas mamma, började gråta när vi sa hej då och jag var nära jag med. Men jag envisades med att hålla skenet uppe och säga att vi ju ses snart vilket jag hoppas enormt mycket på!
Skrev ett brev till dem och tackade för allt de gjort för mig, kommer verkligen sakna dem enormt!
Sedan började resan mot Sverige.

Resan skulle komma att bli lång när vi virrade bort oss i Lübeck i säkert tre timmar i jakt på Citti Park där vi skulle handla sprit. Till slut kom vi dock fram och de blev en hel del sprit, till och med mer för min del än jag räknat med.
Så åkte vi med färjan från Travemünde till Trelleborg.
Jo förresten, jag såg iaf en jäääävligt snygg kille på en mack där vi tankade Måste hitta tillbaka till den macken när jag kör ned till Tyskland nästa gång!!! :)


Onsdagens resa genom Sverige blev ett enda långt smsande. Försökte ju komma på vad folk skulle göra på Valborg men inte en kotte hade någon aning...
Dagen kändes riktigt lång och ville bara äntligen komma hem.
Handlade iaf på Ikea och köpte en tekanna, de var på tiden =)
Träffade dessutom Herman på båten, länge sedan man träffade honom så man blev lite uppdaterad om hans liv.
Äntligen hemma somnade jag som en stock i min säng.......


Torsdagen den 30:e April, de vill säga Valborg, klev jag upp tidigt med moffa. Jag körde hans bil och han bussen till A7 där vi båda hade otrolig tur att vi inte åkte fast i en fartkontroll!! Så åkte vi till Barlingbo och hämtade upp min lilla Loppan. Jag hade varit nervös för o köra igen men de är verkligen som att lära sig cykla och jag mådde otroligt bra av att få ha den frihetskänslan, som jag får av att köra bil, igen..

Åkte hem till mummo o moffa, rensade garderoben men insåg att jag ändå inte hade tillräckligt med plats så resväskan åkte, ouppackad (hur sjutton stavas de?), in under sängen....
Åkte sedan o hälsade på Carro på Maxi, underbart o träffa henne igen (det var underbart o träffa alla människor som jag skulle komma att träffa under dagen och kvällen, men kan inte skriva efter varje person att det var underbart, ta de inte personligt ;))!!
Därefter hem till Jeppa och hälsade på honom.
Så ut till Sanda, hälsa på Anna och sedan hem till mamma.. Min mamma, min fina, älskade, SMALA mamma. Hon är ju mindre än vad jag är nu, alltså smalare. Det är jag inte van vid... Men jag kan inte förklara hur skönt de va o träffa mamma igen... Älskar henne så!!
Emilia och Casper var uppepå mig hela dagen men de var allvarligt talat riktigt skönt o se deras små ansikten igen!<3
Jonas och Ove fick jag också träffa, skönt o va hemma hos familjen igen, de är de enda jag kan säga...

Nåja, jag och Ellinor åkte in till stan iaf och började göra oss iordning för Valborgsfestande men vi hade ingen aning om vart vi skulle ta vägen så till slut kom även Carro och drack med oss... Tölli kom o hälsade på med en vrålsnygg bil.... Nice!
Jo, Jimmie, Mården och Emil kom förbi också och tiggde skjuts, morr ;), hum blev lite jobbigt där. Hade inte alls förberett mig på att träffa Jimmie så blev en aning deppad, eller okey ganska mkt, tyvärr, men de försvann någorlunda iaf när jag blev lite smålullig.
Till slut drog vi iaf ned på stan. Träffade massor med folk, kan inte räkna upp alla jag träffade men riktigt skönt att träffa en hel del av dem. Slöt på munken där musiken allvarligt talat sög ända fram till ett-tiden så de blev inte mkt dansa...
Kvällen slutade med att jag var allmänt deppig så de va bara gå hem, sätta i öronproppar i öronen (eftersom moffa snarkade) och sussa...

Idag, fredagen den första maj, har jag sovit riktigt länge, så länge har jag inte sovit sedan jag åkte hemifrån. Skönt att få sova ut. Åt frukost, Ellinor kom och hämtade sina saker och sedan åkte jag ut till Kalkbrottet och solade. Inte en kotte där, okey, ett par fåglar då, men inga mänskliga ögon så jag låg där i string tills de började blåsa för mkt.
Åkte till Maxi och handlade ingredienser till en sallad och nya böcker så jag har något o läsa framöver, glömde dock böckerna så fick åka tillbaka.

Så kom Emelie förbi. Vi gjorde iordning salladen tsm och gick sedan ut och promenerade. Är fast besluten på att jag ska gå ned i vikt nu. Kosta vad de kosta vill!
Hem igen, satte mig vid datorn och hittade John på msn så jag stack hem till honom en stund och fikade, han har ju flickvän, riktigt glad för hans skull!
Runt kvart över sju hörde Jimmie av sig och jag åkte till Maxi och hämtade honom, bjöd honom på en SALLAD. :P Umgicks alltså med honom hela kvällen och det gick oväntat bra. Vad som än händer kommer vi alltid ha kul ihop(!!!) och jag känner mig så avslappnad med honom. Jag önskar av hela mitt hjärta att alla mina känslor ska försvinna, och det snart, så att jag kan få njuta av hans vänskap... Ännu skär det dock till i hjärtat emellanåt men som sagt, hoppas de försvinner...

Nu ska jag väl sova.... Ni får ha de så bra och hoppas uppdateringen duger...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: