Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 30

Kategori: Allmänt

31/3 2009

 Fredagkvällen (27/3) gjorde Natascha till ett helvete, hon var rent elak! Visst blev jag tjurig men orkade faktiskt inte bråka med henne, tänkte bara, det är snart över men jag kan dock inte lova någon att hon inte får höra ett och annat sista dagen… *ängel*


Var sjuk i lördags.. Min första sjukdag. Hade svindel, kallsvettades, hade ont i magen och huvudet kändes lika stort som hela restaurangen. Gick och lade mig för att sova. Attila kom förbi och klappade på mig en stund innan jobbet. Somnade och vaknade inte förrän Kathi kom tillbaka ifrån jobbet vid halv tre.
Fick då även ett sms ifrån Attila, han hade gjort en macka åt mig så gick över till honom så att jag skulle få i mig något iaf. Låg sedan där och blev ompysslad innan han var tvungen o gå o jobba igen. Sov resten av kvällen också, sen försvann allt på kvällen samtidigt som mensen kom och mensvärken knockade mig till sömns igen.. Dryg dag..! Förstår inte varför jag plötsligt börjat få så ont igen men jag är ännu tacksam till Fru Jochum här som givit mig superpiller!

Söndagen och måndagen var båda två väldigt dryga dagar. Söndag hände verkligen ingenting. Vi har ju 70 pers ungefär just nu så vi har ju inget att göra och det var för dåligt väder för terrassen så vi gick och drog benen efter oss i restaurangen. På grund av det blev några hemskickade på måndagen, respektive fick börja tidigare och då hade vi det helt plötsligt stressigt då Herr Martin i sista sekund bestämde sig för att vi skulle ha terrassen öppen…
Kvällen var dock rolig, var med Mathias och Attila på fjärde och det gick riktigt bra.

Jaha, idag då? Vi hade terrassen öppen och jag, Mathias och Dominique var de enda som var inne i restaurangen. Vi hade dock sammanlagt 12 pers som åt inne hos oss så vi dukade för kvällen i lugn och ro. Nu sitter jag i mitt rum och solar mig, underbart, märks att våren är på väg även här uppe bland bergen.

Gått runt och varit riktigt glad och busig hela dagen, enbart på grund av att det idag är sista mars!!! Sjungit Rasmus på Luffen och Gullvivan blommar hela dagen. Även Sanel var glad idag av samma anledning så vi har gått runt och lett mot varandra och de andra har inte fattat något.

Familjen Wahlin, svenskarna som var här samtidigt som Jonas i februari kommer på lördag, härligt säger jag bara! De stannar dessutom till slutet, dvs 19:e så de är här hela min sista tid, ska bli så roligt o träffa dem igen!!
Har dessutom nu fått sex dagar ledigt i April, så som det ser ut nu iaf. Vilket alltså innebär att jag bara har 15 arbetsdagar kvar! Woooohoooo!! 21 dagar kvar på det här stället, hoppas det går fort.
Attila drar dock den 14:e, det kommer bli så mkt tråkigare här då. Imorgon åker vi till Innsbruck, ska shoppa, gå på bio och äta Running Sushi så att jag har gjort de någon gång i mitt liv också :P

Nej men ni får ha det så bra nu vill jag njuta av solen en liten stund,… Puss och Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: