Dessidessan

Livet med hjärntumör

*Midsommarhelgen*

Kategori: Allmänt

Fredag:
Bilen startade inte när jag skulle åka till Maxi och handla med Carro som just slutat så hon fick komma och hämta mig. Tillsammans inhandlade vi en flintastek, potatissallad, groggvirke, banan och choklad.
sedan åkte vi hem till mig satt och solade en stund innan vi i största hast började packa och bestämma oss för kläder.
Åkte ut till Åminne, efter att vi startat min bil med startkablar, och jag fick hälsa på alla jag känner i restaurangen innan vi gick och hämtade Emil. Han åkte med oss upp till mummo och moffas stuga och så grillade vi tillsammans och satt och pratade med mummo, moffa, Kjell och Rosis innan vi pallrade oss ned mot stranden.

Jag träffade så otroligt mycket folk då och det var riktigt härligt! Några av dem var: Ludde, Joel, Pontus, Dahlba, Simon, Vadde, Jonte, Munken, Mange, Tony, Anna, Jonas, Markus, Emelie, Ellinor.
Hade riktigt mys under kvällen. Men till slut började det regna och alla stod och tryckte under taket vid restaurangen. Joel försvann men jag hittade till slut Markus som hade på tok för lite kläder på sig... :/ Det hade dessutom blivit så mörkt också så att man knappt såg vem man mötte även när man var precis framför varandra så vi gav upp och begav oss hem. Emil och Carro tog ena lilla sängen i friggeboden och jag och Markus en. Han tog täcket och kudden den elakingen ;);) Så blev inte alltför mycket sömn för mig men jag var helt nöjd med kvällen och som den blivit iaf så...

Lördag:
Försökte sova på eftermiddagen men utan framgång. Åkte in till jobbet och jobbade nio timmar. Ena kassan kraschade så jag och Helena stod och trängdes vid samma kassa. Kom en kille som bad att få visa leg när han köpte cigg för att känna sig ung igen. Så jag sa att jag kunde kolla: aha, 88, nice, sa jag. Du kan få mitt nummer också slänger han ur sig då och jag gav honom ett kvitto och en penna... *rodnar*
Vi hördes av på kvällen han och jag, Christian heter han. Jag åkte nämligen efter jobbet ned på stan och träffade Jocke och André och lite annat folk också. Som typ Emil, Danne Boman, Ludde m.fl. Till slut åkte jag i alla fall hem och plockade upp Markus sista biten hem.
Skulle sen sova men skrev sms med Christian och vi bestämde att han skulle komma och äta scones hos mig nästa dag...

Söndag:
Klev upp någon gång vid elva och började göra scones. Christian kom och vi pratade en hel del. Skojade, busade och såg på tv. Joel ringde även, hade vart kul om jag fick lite bättre kontakt med honom!!! Till slut var klockan mycket och jag fick i all hast packa och byta om och säga hej då. Hade en pärkmatch att åka till. Det gick både bra och dåligt för mig i pärken. Vi tog baken på tre av mina inlägg men de tog baken på oss på grund av mig sex ggr. Några omöjliga bollar, men också jag som är dålig ännu.. tråkigt, men jag hade iaf kul...
Kom hem, fick ett sms av Christian att han inte kan göra något alls med mig för att han får dåligt samvete för att han känner till Jimmie... Så där var de slut på de.. Drygt kan jag säga, inte för att jag var superintresserad men snopet. Har ju inte vart tillsammans med Jimmie på över 8 månader och dessutom är de bara bekanta. Nåja, ingen större förlust även om jag blev ganska så förbannad. Tror det bara var en dålig ursäkt för att han inte var intresserad. Hade inte tänkt på Jimmie på hela helgen men det blev vändpunkten.


Åkte hem till Jimmie för o se: The Way of War. Sen var det dags att prata.................................... Slöt med att jag gjorde det enda jag kunde komma på kan vara bra för mig, för jag vet ännu inte vad jag skall ta mig till. Ångrar beslutet så in i helvete men vet allvarligt inte vad som annars kunnat va bättre. Jag sa upp kontakten..... I alla fall för ett tag. Det var riktigt jobbigt, höll kvar vid hans hand väldigt länge innan jag pussade honom och gick. Då hade jag väl stått och gråtit nästan i ett i över en timme. När jag kom hem hade jag noll kontroll över min gråt och slutade med att jag satt med huvudet böjt över toalettstolen för att hela magen vändes ut och in. Somnade utmattad med Johannes i famnen, nallen jag fick av honom en kväll när jag kom hem ifrån jobbet i förra sommaren...
Har en tuff tid framför mig nu....

Måndag: Idag känner jag mig helt matt. Skulle träffat Carro idag men jag orkar inte, vill bara vara ifred och slippa prata med någon om något. Skall jobba vid 16-00 så det är den kontakten jag tänker ha med folk idag.


Så ser veckan ut:
Tisdag: Jobba 09.30-17, kan hitta på något på kvällen om jag vill och om någon har tid.
Onsdag: ledig hela dagen. Skall dock vara i sanda klockan kvart över sex för att åka till Stånga och spela pärkmatch.
Torsdag: ledig, inga planer
Fredag: Jobbar 17.30-03
Lördag: Vmpärken och vill gå ut på kvällen
Söndag: Jobba 14-20, kvällen fri

Kommentarer


Kommentera inlägget här: