Dessidessan

Livet med hjärntumör

Jösses Amalia,.......!

Kategori: Allmänt


I tisdagskväll kom Robert Gardell införbi och så såg vi film tillsammans och pratade. Har väl inte umgåtts på över ett år men har ännu lika lätt för att skratta i hans sällskap. Han är bäst på att berätta om tråkiga vardagliga saker på ett sånt sätt att man sitter och vrider sig i kramper efter skrattattackerna. Helt enkelt rolig...
Så det blev en mysig kväll.

Onsdagen, vad sjutton gjorde jag då? Jo, jag låg och solade en hel dag, veeerkligen solade. På kvällen åkte jag ut till sanda och samåkte till Stånga där vi spelade en träningsmatch mot Tofta. Var helt off så de gick åt skogen men hade riktigt roligt ändå...

Torsdag Jag packade, städade och fixade i lägenheten. Åkte förbi kräftan Jimmie på jobbet och lämnade brännsalvor och åkte sedan och plockade upp André ifrån jobbet. Gjorde mig iordning  hemma i Eva och Per-Oves lägenhet som de varit så snälla att låna ut till mig eftersom pappa är hemma den här helgen.... <3 Så stack vi till Hamnplan.. Fredrik, chefen, hade ringt mig på morgonen och frågat om jag skulle till hamnplan och att statoil hade två inbjudningar till deras sponsorkväll innan hamnplans sommarinvigning på just hamnplan. Så det nappade jag på, vi fick gratis mat, värsta goda buffén och så dryckesbiljetter. Fick fem stycken som jag använde till öl, har verkligen blivit en öldrickare. Det är öl jag längtar efter nu för tiden när jag är sugen på något alkoholhaltigt.. Läskigt :P
I alla fall så bjöd Jocke på tequila också, två stycken så det gick mest utför för mig. Träffade även Annika som jag jobbat med i Åminne där och hennes två jobbarkompisar Sofia och, hmm, skäms på mig med glömt den andra tjejens namn. Hade skitkul med även dem. Så var Markus där med, nice o träffa honom med. Jo och Danne Boman och Tilde dök även de upp.
Gick med Annika och Sofia till donken efter stängning och träffade en kille där som de blev efterfest hos. Så jag vinglade hem tjugo i nio på morgonen och hittade inte ut ifrån innerstan,.. Hu, festat en gång så länge och nee hu, det e inte roligt alltså. Nästa gång går jag hem efter krogen.. Kanske :P

Fredag: försökte ragga någon att åka på stranden med men det gick inte alls så låg och halvsov fram tills dess att det var dags att pallra mig till jobbet. Jobbade mitt första nattpass, eller iaf till klockan tre och det var helt okey. Inte farligt att jobba såna tider, var pigg och glad. Ännu lite orolig över att jobba till 06 dock men de ska nog gå bra.

Lördag: Kom ju hem klockan tre och kom väl i säng till fyra. Kvart i sex ringde mamma och väckte mig och då var det dags att kliva upp, äta frukost och åka till Hejdeby för att därifrån åka till När och spela Vmpärken. Hade skitkul, älskar pärk dock förlorade vi andra pärken när det stod fullt fullt mot Stånga på grund av mig, så det var riktigt surt..
Kom hem, försökte ragga folk till krogen men slöt med att jag låg hemma på soffan och såg på film.

Söndag: Idag har jag jobbat med Klimpen först och sedan Pillan. Med Klimpen hade vi riktigt mycket att göra och en hel del som blev krångel med som jag aldrig gjort förut så det tog på krafterna.. Sen kom Markus och valde en film som vi skulle se. Knasig film men helt okey,.. Mysigt att umgås med honom och snacka lite skit..

Nu har jag uppdaterat, inte så detaljrikt men iaf lite.. Nu ska jag sova, imorrn ska jag på stranden med Louise och sedan jobbar jag 17.30-02 så ska ni ha skjuts ifrån krogen så hör av er... :P

Puss och kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: