Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 7

Kategori: Allmänt

Tjoho! 28:e januari onsdag - ledig

Sov länge, till tio i elva, tråkigt bara att man vaknar när Kathi kliver upp, när Kathi öppnar fönstret och börjar röka, när Kathi går och låser dörren efter sig och när klockan är ungefär halv nio för då lyser solen rakt på mig genom glipan mellan gardinerna som Kathi lämnat efter sig när hon rökt och inte brytt sig om att dra till ordentligt...

När jag klev upp var det iaf så otroligt fint väder och jag bestämde mig för att om jag ocHih Michael inte skulle åka bob så skulle jag gå fotvägen till Lech istället för att motionera på löpbandet.
Åt mat och träffade sedan Michael, av någon konstig anledning bestämde han sig för att gå med mig. Tyvärr hade solen försvunnit till dess att vi började gå och när vi sedan kommit en bit blev det kyligare och kyligare och så började de till slut snöa. Lagom roligt alltså. Det var en sträcka på fem km som gick upp och ned i bergen, det tog oss en timme och fem minuter att gå... Herregud vad vi ångrade oss, men nu har jag iaf gjort det en gång och kan bocka av det ifrån listan...
Vi tog en fika i Lech, jag drack jättegod choklad med grädde och sedan handlade vi lite.
Kom tilbaka, pratade lite med Kathi och gick sedan över hit till medarbetarhuset så att jag skulle kunna prata med lite folk, kolla mailen och sånt...

Imorgon har jag tydligen fått N1-tjänst. Vilket gör mig väldigt förbannad! Martin har sagt att vi på etaget inte kommer få N1 eller N2 utan att vi alltid kommer börja klockan 8 och därmed alltid slutar klockan 22.30 och har vår fyra timmars rast på eftermiddagen - vilket jag tycker är jätteskönt för jag behöver ha den där rutinen att kliva upp och dessutom skönt att ha fyra timmar, hinner man iaf göra något på eftermiddagen. Men N1 betyder att jag börjar klockan 12-15 17-19 19.30-slut (kan vara alltifrån 11-2). Så är lagom irriterad. Nåja, har jag klarat att ha Officedienst nu i 5 dagar i rad kan jag väl klara en dag sent. Sedan jobbar jag ju normalt fredag-söndag. Så har jag återigen officedienst på måndagen. Normalt på tisdag och sedan ledig onsdag-torsdag. Har bestämt mig för att åka till Innsbruck på onsdagen då.. Då har jag även det gjort.. =) Sedan kommer ju Jonas på söndagen, jag hoppas att tiden går lika fort som de gjorde att räkna upp sakerna nu... När den veckan gått som jonas är här då är det bara tio veckor kvar, känns så skönt att snart kunna säga det....

Nee, spela en omgång poker kanske, har pokerbegär.... Puss och Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: