Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 6

Kategori: Allmänt

27:e Januari Tisdag

ag kan inte fatta att januari snart är slut, det har ju gått riktigt fort ju.

Igår hade jag en sådan otroligt bra dag, skrattade hela dagen på jobbet och mådde bra, vet inte varför men det är väl lika bra att inte tänka på det.
Jag fick dessutom höra av Kathi att Petra (som ju är andrechef) stått och lovordat mig inför de andra. Att jag lärt mig så mycket och att det nu går mycket bättre för mig och sånt är ju alltid skönt att höra.
Dessutom fick jag 200 € i dricks. De på stationerna får mycket mer än vi får på etaget men skitsamma jag har fått 2000 spänn i handen bara sådär som jag kan göra precis vad jag vill med – underbart ju. =)

Pratade dessutom en god stund med pappa på kvällen, det var trevligt. Verkar som om jag har jobb på statiol den här sommaren, om jag vill, skall bara då hitta någonstans att bo.

Hum, söndags var väl som vanligt,.. Minns faktiskt inte vad som hände i söndags.

Dagen idag har däremot inte vart så jättebra.
Grälat med Nicole, gjorde jag igårkväll med men då lyckades det inte påverka mig. Idag däremot gick det mig verkligen på nerverna. Hon lyssnar aldrig på vad jag har att säga och det är så otroligt frustrerande, blir då irriterad och då avbryter hon mig ännu mer och tycker att jag ska sluta vara ”aggressiv” och ”lugna ned mig”. Jag kan verkligen inte med den människan och egentligen eftersom jag inte alls tycker om henne så borde jag inte skriva om henne här i bloggen för då finns hennes namn för alltid kvar istället för att jag bara glömmer bort henne. Alltså ska jag sluta skriva om henne, bra.. Då säger vi så =)

Hade dessutom lite otur idag.. Var ensam eftersom jag har officedienst och skall dammsuga hela restaurangen medan de andra äter. Så sa helt plötsligt Martin till mig att ta upp beställningar på dryck för ett gäng på 30 pers och samtidigt när jag håller på med det ringer telefonen också (man är då även telefonvakt och måste ha telefonen med sig) och så får jag rumsservice. Slöt med att allt blev kaos för mig och jag fick hämta hjälp till de där gänget medan jag själv gjorde vad jag är bra på – ”Zimmerservice”.

Har precis städat badrummet. Imorgon är det ju dagen för rumskontroll, hittills har de inte varit här men vi städar ändå varje tisdag – känns fräscht så. Eller jag städar…. Kathi har inte direkt varit så duktig med det hittills men det får väl gå.

 Martin sa igår att om de vid kontrollen hittar ett terassförkläde så kommer man få böta 50 € eftersom vi har så några att de måste lämnas in varje dag. När Kathi fick höra det var hon skitförbannad. Hon berättade för mig att de egentligen inte får rota bland våra saker och de får inte lov att säga så att vi ska böta utan de kan vi anmäla dem för. Suck, soppa helt enkelt, nåja, bara jag ser till att ha ordning bland mina grejer och lämna in förklädet så skall det väl inte vara något problem.

Min röst har varit helt knas nu ända sedan i lördags. Emellanåt kan jag inte ens få fram något ljud när jag är så hes. Men känner mig inte sjuk och har inte ont i halsen. Knasigt..
Tränade iaf inte i lördags i fall att jag bär på något. Hade gärna velat träna idag men hinner inte på grund av att jag städade. Hade egentligen tänkt att hålla igång tisdagar, torsdagar och lördagar. Men tisdagar är ingen bra dag, borde ta måndagar istället då har ju vi alltid femrättersmeny så alltså mer tid för fritid och mindre tid till att lära menyn. Får se hur det blir med onsdagar, åker jag ingenstans på dagen kan jag ju lika gärna träna.. Ska iaf ta mig fan ta och gå ned de där kilona jag gått upp, jag vill ned igen, tyvärr så finns det för mycket goda efterrätter här.. suck, det är tungt att hålla sig ifrån dem…

Nej nu tänkte jag faktiskt ta och sussa en sväng så jag är fit för kvällens arbete. Ni får ha det så bra.

 Puss och Kram ifrån lilla tysken Desireé

Minnesnotering till mig själv: Kom ihåg Sebastians födelsedag den 16:e februari…

Förresten Jimmie, har du kvar min blåa matta som vi hade i hallen eller tog jag hem den??

Senare: Hade en riktigt bra kväll! Fick vara på station ett hos Petra och då går det alltid bra. Dessutom stod våra stationsledare och putsade bestick igår medan vi hade hand om stationerna själva, det var jätteroligt och det gick ju riktigt bra dessutom.... =)
Helt enkelt bra kväll!! Höll på och flummade mig med Andy också, vi betedde oss väl som om vi var handikappade eller så men vi hade iaf roligt och då skiter jag i vad de andra tänker eller tycker. Jag behöver ha roligt och uppenbarligen kan han vara lika knäpp i skallen som jag emellanåt, skönt :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: