Dessidessan

Livet med hjärntumör

Tentaplugg, tentaplugg, tentaplugg!

Kategori: Allmänt


Idag har vi suttit till halv fem och pluggat. Samma plats, samma folk samma ämne...

Repetera, repetera, repetera, öva, öva, öva, försöka, traggla, slå in i huvudet.....!

Det här är första kvällen innan en tenta som jag inte är förstörd av nervositet.. Jag är lugn måste jag säga. Enormt lugn för att vara jag. Det är väldigt svårt att förbereda sig inför en översättning men jag har tragglat massvis med ord så det är bara hoppas att det inte kommer en översättning med massor med ord jag inte kan översättningen på. Eller meningar med konstruktioner jag inte behärskar.. Det finns inget mer att göra. Det finns ingen fakta jag kan traggla in sista kvällen såhär, det är bara hoppas att jag har tur med texten.. Kanske därför jag är så lugn, för jag kan inte göra mer. Bara hoppas att det kommer en text som passar in på mitt ordförråd och på mitt kunnande...
Bring it on, I'll do my best!


Har vart på faddermöte med Mikael också. Får se vad vi får för spännande människor på halsen :P

Ska gå igenom substantiv och substantivregler en gång till ikväll och kanske läsa lite mer i grammatikboken.. Blir paus med Glee också...! (som ju måste vara en av de bästa serierna, den skulle iaf inte kunna vara bättre i mina ögon :) )

Massa citat ifrån en trött och språkförstörd Desireé idag:
Borjan är rätt och det är flera personen
Saftord är das-ord
böl är öl
komplimentpissare är vad jag kallade Daniel när jag menade att han inte kunde ta en komplimang (der Kompliment, die Komplimente men komplimang på svenska)

Tungan har verkligen snurrat och slinkit något enormt idag...!
Plugg it is...

Yours truly Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: