Dessidessan

Livet med hjärntumör

Sista "juldagen"

Kategori: Allmänt


Blev väckt av ett väldigt aggressivt samtal vid kvart i tolv ifrån mamma... Jag har inte tagit med mig passet ifrån Växjö för det skall man ju inte behöva när man reser inom Eu. Men tydligen så måste de ha det till den här resan.. Så blev väldigt surt när jag nu inte fått med mig det... Något som tyngt mig hela dagen och inte roligt att bli väckt med. Skall ringa Stubor imorrn, hyresvärden/vaktmästaren och se om de kan gå in i lägenheten och skicka de. Annars har jag pratat med Anton och den underbara killen har ju gått med på att köra till Växjö och hämta det för mig i så fall. Vad vore jag utan honom??? <3

Sen bar det av till Farmor och Sören iaf. Åt mat och sen hade vi julklappsutdelning. Hade bett pappa köpa ett par jeans åt mig och fick alltså ett par. Det är av baggymodell så det är som att ha ett par joggingbyxor fast i jeanstyg, älskar det. Kanske inte klär i de, men de är så förbannat sköna. Var inte exakt de jag hade önskat mig men de struntar jag i för som sagt, underbart sköna!
Förutom pengarna och ett armband jag fick därtill så fick jag dessutom en GPS. Underbart!! Kan jag hitta klokt på fastlandet, gött! Härligt att köra till Malmö med den...!

Var riktigt mysigt och vi pratade en hel del...!

Moffa var dock inte så förtjust i mina nya byxor när jag kom hem och visade upp dem. Han ville dra upp dem till midjan och sätta i ett skärp för att "grenen är för långt ned".... :P


Sammanfattningsvis kan jag säga att det nog varit första året på flera år då jag gillat julen och verkligen tyckt om den....! Den har varit härlig och jag har träffat mycket roligt folk och haft det väldigt trevligt och mysigt.. Lättnad, jag som annars inte är alltför förtjust i julen och allt farande och allt träffa folk men julen 2009 är jag riktigt nöjd med!

Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: