Dessidessan

Livet med hjärntumör

Översättningstenta!!

Kategori: Allmänt



Samma stund som jag klev ut ur tentasalen kom jag på att brevbärare heter der Briefträger men är ändå ganska nöjd med mitt påhittade ord: Briefverteiler :P
I övrigt måste jag säga att översättningstentan kändes riktigt riktigt bra :) Hade tur med en inte alltför svår text men ändå lite svårigheter så att man inte gör tusen slarvfel. Skrev tre papper och lämnade in det sista där jag rättat alla ändelser och skit. Var inte alls säker på pluraländelsen på många ord men alla jag kommer ihåg nu i huvudet har i alla fall varit riktiga så det känns som sagt riktigt bra.
Sitter nu här och väntar på att Yvonne skall lägga upp lösningsmöjligheten så att jag får ännu bättre hum om hur det gick  :) Väntar dessutom på Mikael så att vi kan komma iväg och julhandla sen :)

Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: