Dessidessan

Livet med hjärntumör

Lång men givande dag

Kategori: Allmänt

Vart en lång dag idag....

Uppstigning 9 för frukost och sista koll på artikeln. Sedan kom Mikael och kollade igenom den efter fel och strax därpå även Daniel. Tillsammans begav vi oss till F-huset och satt och pluggade fram till strax efter tolv. Daniel var go och bjöd på mat på Tufvans så det blev pannkakor.
Sedan var det dags för en av de mest lärorika lektioner jag haft i översättning. Jösses vad många paragrafer jag skrivit upp och vad mkt som blev markerat med min gila markeringspenna :P
Ytterligare lite plugg uppe i F-huset och jag pratade med Beccas mamma om B har det...

Sedan bar det av med långa steg bort till restaurang Christina där vi hade styrelsemöte med VIA och nu är jag äntligen hemma.
Dock måste jag erkänna att jag inte alls tyckte att det var kul att komma hem. Vad jag vet händer inget i helgen eller de kommande dagarna, alla tentapluggar, åker hem eller gör annat. Känns alltså som om det kommer bli en ganska ensam vecka. Så när jag klev innanför dörren och tände lampan kände jag mig ganska ensam...
Det var det som var bra med att bo hemma eller hos JJ, det fanns någon hemma eller så kom det iaf hem ngn, man satt inte hemma utan att veta om man skulle få träffa en endaste kotte på de närmaste fem dagarna......!

Nu skall jag iaf sammanfatta färdigt alla regler för adjektiv, eftersom det adjektivböjningar är en av de saker som ger mig mest problem i grammatiken, och sedan unna mig själv att ta de lugnt..
Hoppas det finns något på dumburken att se ikväll! =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: