Dessidessan

Livet med hjärntumör

År 2009

Kategori: Allmänt


Sammanfattning av år 2009:


  • Jobbat en säsong i Zürs, Österrike....
    - Någon som tog väldigt mycket på mina krafter men som verkligen förändrade mig som person.
    Tack vare den upplevelsen känner jag mig nu säkrare på att jag klarar vad jag än tar mig för, bara jag ger mig tusan på de..
    Jag har blivit mognare och med det menar jag att jag blivit tålmodigare och att jag inte längre blir lika arg lika lätt som jag blev förut. Att jag förändrats så skulle jag nog vilja påstå är för att jag just inte kunde säga ifrån på tyska när någon var elak mot mig så det var ingen mening med det. då fick jag ändå inte ur mig något tillbaka och jag vill ju alltid kunna få lov att säga mitt så det fungerar liksom inte... Tålamod har jag fått för att det ju visade sig att många av de människorna var annorlunda när man bara gav dem tid. Kathi som jag inte alls gillade från början visade sig ju vara en av de få jag ännu har kontakt med och tycker om medan jag inte pratar med vissa andra.
    Jag tror jag fick ett par vänner för livet eftersom de, Sebastian, Johannes, Andy och Kathi, alla hör av sig emellanåt och jag bryr mig om dem.
  • Åkt skidor utför för första gången i mitt liv
  • Varit i Soest
    och hälsat på alla mina vänner där....
  • Varit på Cypern med Carro
    - Att åka iväg en vecka med henne var bland det roligaste jag någonsin gjort och hoppas att vi kan göra om det!
  • Bott själv
    för första gången i mitt liv under en längre tid, dvs under sommaren i pappas lägenhet...
  • Jobbat på Statoil
    - Jobbat natt på Statoil och därmed testat något helt nytt mot vad jag gjort förut och jag trivdes med det enormt bra, även om det gjorde att mitt sociala liv utanför jobbet tyvärr blev lidande.
  • Spelat Stångaspelen
    och funnit att jag älskar Pärk!
  • Börjat på universitet
    - Vilket inte riktigt är som att plugga på gymnasiet och inte heller är som att plugga på språkskola utomlands. Jag är hittills väldigt nöjd med mitt val av utbildning och trivs riktigt bra även om det var svårt att ställa om sig till tentaplugg och så mycket självstudier...
  • Flyttat till Växjö
    - Jajjemen, kommit ifrån ön och flyttat till Växjö där jag bor i ett litet kyffe på 22 kvadrat men där jag ändå trivs enormt bra...!
  • Köpt tv
    och betalar nu radiotjänst och har alltså därmed tjänat in ett par vuxenpoäng. Annat som gett mig vuxenpoäng i år är att jag nu har egen lägenhet, egen försäkring, pluggar på universitetet, lämnat tonåren, varit utomlands själv, jobbat natt... :) Usch va gammal jag måste vara nu ;)
  • Varit i Berlin
    den stora metropolen för mitt favoritspråk
  • Fått ett antal nya vänner och tyvärr även förlorat vänner...
    - Men jag kunde inte vara lyckligare med de vänner jag har nu. Tyvärr svårt att hålla kontakten med alla som man känner ifrån Gotland men när vi ses tycker jag ändå lika bra om dem och träffat nya vänner i Växjö varav jag verkligen tror att vissa är för resten av livet...
  • Blivit singel på riktigt och blivit kär på nytt...
    - För mig tog det ju ända fram tills jag kom hem ifrån Österrike och fick träffa honom innan det verkligen gick upp för mig att det verkligen var över mellan mig och JJ. Vilket gjorde att jag hade en väldigt svår och jobbig tid där ett tag, med mycket tårar och smärta men när jag nu träffar honom finns där inga sådana känslor kvar. Han kommer alltid betyda enormt mycket för mig och vet mycket om mig och mitt liv, vilket är anledningen till att jag kämpar för att ha kvar honom som vän och vägrar släppa det...!
    Så har jag ju då lyckat bli kär på nytt också... Eller förälskad kanske, kan nog inte säga kär, de känns för stort när vi inte setts alltför mycket. I alla fall lyckats falla rejält för en väldigt fin kille. Inte alls lik någon kille jag tidigare gillat... Vad där ännu sker får år 2010 ännu utvisa...
  • Lite siffror och smått och gott:
    -Skrivit 328 inlägg i bloggen
    - Jag är 7439 dagar gammal den 1:a Januari
    - Tagit över 3000 bilder under det här året
    - Skaffade ny mobil i maj och sedan dess har jag skickat 6382 sms och fått 5617....
    - värsta olyckan var nog när jag fick hyllan i huvudet



Sammanfattningsvis har det ändå varit ett riktigt bra år och jag trivs med den jag är och det liv jag lever..

 

*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨* GOTT NYTT ÅR *¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*


Yours truly
Dessidessan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: