Dessidessan

Livet med hjärntumör

Växjö - första nollningsdagen

Kategori: Allmänt

Tog det lugn imorse, lite för lugnt så fick slutligen bråttom till skolan. De var samling på Slottsängen klockan 13. När jag kom dit träffade jag på Elin, hon var den första som log mot mig så jag ställde mig brevid henne och då fick jag träffa Chloe också eftersom de kände varandra sedan tidigare.
Registrerade oss och sedan fick vi lite alkohol i handen.
Papper och penna och några minuter senare hade vi även namnskyltar... =)
Slutligen delade de upp oss i lag och delade ut roliga lagnamn till oss. Jag hamnade i lag 8 med Jens, Frida, Alexandra, Elin (en annan go Elin) och Delphin. Vårt namn blev de Läppjande Lemlarna och vi hade verkligen skitroligt. Länge sedan jag haft så otroligt roligt!! Skrattade och busade och utförde de olika grenarna galant... =)

Efter det var det lite samling och grillning. Jocke och jag gick och hämtade lite dricka i hans lägenhet. Han är gotlänning, 86:a och en skittrevlig kille som jag verkligen kommer bra överens med!!
Såhär är det va, på nollningen var det vi på Programmet för internationell administration med språk (IAL - internationel administration with language) och Programmet för Språk, Kultur och Kommunikation (SKK). Jocke går SKK men är den enda av alla SKK:are som valt tyska som inriktning så han kommer ju att läsa med oss IAL:are med tyska inriktningen. Men vi är inte heller många. Det är jag, Sara, Mikael, Daniel, Andreas och en kille till vars namn jag verkligen inte kan lära mig, å andra sidan har jag inte pratat med honom särskilt mkt heller. Sara, Daniel och Andreas är tre jättegoa människor också. Förutom det har jag klickat riktigt bra med Linnea som går IAL, engelska, och Niklas.
Vi har pratat, skrattat, busat och det har varit sån underbar stämning. Jag kan inte bli mer nöjd just nu... Underbara människor, öppna, glada och trevliga och ja, nej, ord..?
Lite sur är jag dock. Lagt till Jocke nu på facebook och han känner ju JJ, känns lite snopet. Åker hemifrån och råkar komma bäst överens med den enda gotlänningen som finns i vår årskurs på IAL och SKK, förutom jag då (jag kallas Gotland förresten eftersom ordförande i vår studenförening och en annan tjej också heter Desirée) och så har han kontakt med dem man känner hemma och just JJ. DRYYYYGT!!

Nåja, nu ska jag sussa, imorrn är det introduktionsmöte, sen femkamp och sen partaj.. Hey ho, lets go, IAL och SKK!!

Kommentarer

  • Gustav säger:

    Jocke? heter han möjligtvis Rosén i efternamn? kram

    2009-08-30 | 13:17:31
  • Dessidessan säger:

    Nee, Sjöqvist

    2009-09-01 | 23:41:30

Kommentera inlägget här: