Dessidessan

Livet med hjärntumör

Zürs 34

Kategori: Allmänt


Jippie bara imorgon också, sen är det slut med servicedelen, sen ska de bara städas på söndag och måndag. Längtar till imorgonkväll då tänker jag kasta mina skor i soptunnan!
Måndag är det dessutom avslutningskväll med folket här!

I onsdags 15/4 var jag och fikade med Kathi, den andra Kathi, i Lech. Tog varsin öl (tror aldrig någonsin ni  kommer få höra mig använda de uttrycket mer) och satt och njöt i solen. Skickade hem ett paket med 6kg till mamma så nu har jag lite mindre o släpa på när jag åker till Soest.
På kvällen var de bara efterrätter till mat som vanligt på onsdagar så jag och Kathi beställde pizza och myste i rummet.
Gick till Verni med de andra men de var inge roligt och hade ont i magen så gick hem vid halv ett igen.

Torsdagen 16/4 var det dags o jobba igen men det kändes helt okey. Jag, Slobo och Theresa var ensamma ute på terassen då det var dåligt väder. Det spåddes regn men det kom inte förrän tjugo över sex när jag stod i mitt rum och hoppade av glädje för att jag saknat regnet. Trodde aldrig att jag skulle sakna regn men det har jag gjort, här har de ju BARA snöat sedan jag kom hit så det var skönt med lite omväxling. Tyvärr, växlade det fort till snö när temperaturen sjönk.
Kvällen tillbringade jag på station fyra med Theresa, gick jättebra och hade riktigt roligt. Sista N-tjänsten för säsongen för min del, skönt o va av med det!

Idag, fredag 17/4 har jag jobbat från 8-18 är alltså ledig ikväll och sitter här och driver vid datorn, slipper lära mig både meny och slipper filitera "Seezunge" men de har varit mkt o ordna. Mummo, moffa, Eva och Per-Ove fick ju inte tag i en husbil så de blir ändrade planer. Vi skall nu alla bo hos Karola och har pratat med Karola om de ikväll och om annat, saknar henne! I alla fall så kommer de till Soest på söndagen den 26:e och så åker vi därifrån morgonen den 28:e och så är vi hemma natten till 30:e. Alltså ÄR JAG HEMMA PÅ VALBORG!! Men ännu inte hittat någon o festa med då, suck....

Jo, Dominique har slutat. Komplicerat historia men lite tråkigt att han inte kunde stå ut de sista dagarna. Nu är det alltså bara tre kvar som jag verkligen tycker om istället för fem... Nåja, snart över!

Vet inte om jag berättat något om Harry förut. Han jobbar i köket. Han är väl i trettioårsåldern och har en väldigt svår accent. En dag för en månad sedan var han väldigt stressad och skulle försöka säga till mig vad som skulle bäras ut och till vilket bort. Han babblade på fort som sjutton och jag förstod inte ett ord. Frågade vad han sagt och han svarade lika uppjagat då blev jag själv uppjagad och slet åt mig lappen och sa: Jag förstår inte när du pratar så fort, det går tyvärr inte med din accent, ledsen, låt mig se på lappen!
Sedan den dagen pratar han inte mer med mig och han säger så fort jag frågar efter något att han inte förstår vad jag säger och så går han. Idag rann det över för mig, när han vägrade förklara en maträtt som jag frågat Momo om och som frågat Harry. Sa till honom att det är förbannat barnsligt så som han beter sig och att det är väl en sak om inte jag förstår honom som inte har tyska som mitt modersmål men att han beter sig som om han inte förstår mig det är bara elakt.
Fick till svar: Förstår dig inte...
suck!


Nee nu får de va bra för den här gången, ha de bra. Puss o Kram



Jo glömde ju det viktigaste:
Carro bokade och betalade vår resa igår!
 Den 11:e Maj bär det av till Cypern i en vecka, det skall bli så jävla underbart!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: